19 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > خاتم کاری > خاتم کاری و روز جهانی صنایع دستی

خاتم کاری و روز جهانی صنایع دستی

چند روزی بیش به روز جهانی صنایع دستی نمانده است. ۱۰ ژوئن هر سال توسط شورای عالی صنایع دستی سازمان ملل متحد به عنوان روز جهانی صنایع دستی معرفی گردیده است. این نام گذاری به جا و شایسته مستلزم اتخاذ تصمیمات و نیز به کارگیری تمهیداتی است در جهت رشد و شکوفایی، گسترش و نوآوری صنایع دستی کشورهای عضو. متاسفانه عمده تصمیمات اتخاذ شده بیشتر حول محور برگزاری سمینارها و نشست های تخصصی پیرامون مشکلات و یا دستاوردهای صنایع دستی اعضا می‌چرخد و بعضاً شاید ساز و کاری مناسب برای الزام اعضا و تصمیمات اتخاذ شده مشاهده نگردد. بر همین مبنا و منوال است که ما شاهدیم که بیشتر خلاقیت ها و ابتکارات در کسوت ابتکارات فردی هنرمندان صنعتگر هر کشوری صورت می‌گیرد و برنامه مدون و یا حمایتی خاصی از شاغلین و خلاقان این حوزه در جهت کمک به افزایش تولید و یا تغییرات نوآورانه و خلاق صورت نمی پذیرد.
خوشبختانه میهن عزیزمان ایران به سبب تنوع فوق‌العاده زیستی و آب و هوایی دارای تکثر و تنوعی در حوزه شاخه ها و محصولات صنایع دستی ملی و بومی خود است که اهم آنها را می‌توان به شرح ذیل طبقه بندی نمود :
محصولات میناکاری روی مس طلا نقره شیشه، محصولات خاتم‌کاری، فیروزه کوبی،مس و پرداز، سفال و سرامیک، آبگینه، فرش گلیم گبه، نقره نما و… در این میان بعضی از شاخه های اصلی و مهم صنایع دستی ایران به شهرت و اعتباری جهانی دست یافته‌اند که در رأس آن می‌توان از فرش ایران و در رده های بعدی خاتم کاری را نام برد.
محصولات خاتم‌کاری دارای تنوع فوق العاده و گوناگونی می باشند. شایسته است که به مناسبت روز جهانی صنایع دستی مسئولان مربوطه، هنرمندان، فعالان و صنعتگران این حوزه از این فرصت پیش آمده نهایت بهره را برده و با تمام توان تبلیغاتی و اجرایی خود از ظرفیت‌های بالقوه موجود بهره برداری نموده و با شناخت بازارهای جهانی و نیز نمایشگاه های بین المللی ویژه این روز اقدام به معرفی پررنگ و عرضه محصولات صنایع دستی ایران به ویژه محصولات پرطرفدار ایرانی نظیر خاتم‌ نمایند، تا هم زمینه عرضه و فروش این کالاها در نمایشگاهها و عرصه‌های بین‌المللی فراهم شود، هم ارزآوری حاصل از آن کمک به رشد و توسعه اقتصاد داخلی باشد و از همه مهمتر از آن جایی که محصولات صنایع دستی ایران به مثابه کالایی فرهنگی و هنری نیز شناخته شده‌اند، کمک به شناخت هر چه بیشتر و بهتر هویت ایرانی و میراث ملی گرانبهایش (صنایع دستی) نمایند، امری که نباید از آن غافل ماند و یا آن را دست کم گرفت.
به هر روی در تقویم سالیانه کشورها روز جهانی صنایع دستی فرصتی است مغتنم به جهت رشد و توسعه صنایع دستی ایران.

شرکت هفت گردون خیال و محصولات نفیس خاتم کاری

هفت گردون خیال همواره در تقویم کاری خود مناسبت های مهم ملی و بین المللی را در تیررس توجه و عنایت خود قرار داده و می‌دهد، به ویژه مناسبت هایی که در پیوند مستقیم و یا غیر مستقیم با صنایع دستی ایران قرار دارد.
هفت گردون امسال نیز چون سالیان پیش به مناسبت روز جهانی صنایع دستی تخفیفات ویژه‌ای را برای خریداران محترم قائل است. پکیج‌های انحصاری هفت گردون شامل بسته های اقتصادی، محصولات آنتیک، هدایای مدیران، هدایای تبلیغاتی، محصولات وی‌ آی‌ پی، هدیه خاص و ویژه، هدایای مناسبتی و هدایای خاتم کاری در وبسایت جامع هفت گردون خیال آماده رؤیت و نیز تهیه و ارسال می باشند و به سهل ترین ترین شیوه روزآمد آماده ثبت سفارش و ارسال آن بوده و شما را از رفتن به سایر عرصه های اقتصادی بی نیاز می سازد.

ست جاکارتی خاتم به همراه گوشی موبایل

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.