07 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > خاتم کاری > خانه خاتم شیراز

خانه خاتم شیراز

جای خوشوقتی و امیدواری است که خاتم کاری این هنر اصیل، زیبا و ماندگار ایرانی در موزه و زادگاه خود شهر زیبای شیراز صاحب خانه ای گردید. خانه ای که بر سردر آن با غرور و افتخار نوشته اند خانه خاتم. البته این ابتدایی ترین و کمترین ادای دینی است به این میراث ملی و هنر والا. صد البته می‌بایست که نه تنها فقط نگاهی مهربانانه را از سر عشق به این هنر داشت، بلکه باید اراده ای سترگ و دستی حمایت گر نیز این اقدام تحسین برانگیز را پشتیبانی و یاری نمود تا قطار رشد و ترقی خاتم مجدداً بر ریل شکوه و عظمت قرار بگیرد.
خانه خاتم شیراز یا همان خانه سعادت از بناهای باشکوه و زیبای برجای مانده از دوران سلسله قاجار می باشد و نام بنا از نام مالک آن حاج میرزا آقا سعادت فرزند سید علی‌ اکبر از تجار قدیمی شیراز وام گرفته شده است. این خانه در محله سنگ سیاه شیراز در مجاورت آرامگاه سیبویه و نیز مسجد مشیر شیراز قرار دارد و به سبک معماری ایرانی سده های قبل دارای حیاطی مرکزی و اتاق‌های پنج دری و سه دری بوده و آرامش و زیبایی ویژه‌ای دارد. اتاق‌های این بنای با ارزش مزین به تزئینات کاشی کاری، آجرکاری، گره چینی، سنگ های حجاری شده، سقف چوبی و ستون‌ های گچ‌ بری شده زیبا می باشد.
این خانه در سال ۱۳۸۲ به ثبت ملی رسید. سازمان میراث استان فارس به منظور حفظ و تقویت این بنای ارزشمند در سال ۱۳۸۴ بخش‌هایی از موزه را مرمت و پس از آن به نام موزه نمایشگاه دائمی خاتم نامگذاری گردید، که رسالت آن شناساندن هنرهای سنتی و صنایع دستی اصیل ایرانی به عموم مردم می باشد.
در حال حاضر این مرکز به نام کارگاه خاتم و صنایع دستی فعال می باشد. ابزار آلات قدیمی محصولات خاتم، عکس های قدیمی استادکاران، هنرمندان و دست سازه های آنان در این خانه در معرض دید عموم قرار گرفته است.

صنایع دستی اصفهان و صادرات

هفت گردون خیال خاتم‌ کاری و هدایای آن

بازرگانی هفت گردون خیال بر این باور است که هنر-صنعت خاتم کاری نماینده شایسته صنایع دستی ایران می باشد که توانسته بر صدر نشیند. هم به لحاظ کیفیت و کمیت در گستره انواع محصولات و هم به لحاظ ظرافت، جذابیت و اصالت آن. هم محبوبیت داخلی و هم اشتهار خارجی و بین‌ المللی. بر همین اساس هفت گردون در بسیاری از چیدمان های متنوع و جذاب پکیج‌ های خود از هدایای خاتم‌ کاری بهره فراوان می برد و البته شاهد بازخورد مثبت آن نیز بوده است.
پکیج های زیبای هفت گردون تحت عناوین : بسته های اقتصادی، هدایای مدیران، محصولات آنتیک، هدایای تبلیغاتی، هدایای سازمانی، محصولات وی آی پی، هدایای اداری، هدیه لوکس، هدیه خاص، هدیه جدید، هدایای مناسبتی و… ادای دینی است به این میراث گرانسنگ ملی.
وبسایت جامع هفت گردون خیال پذیرایی شما بازدید کنندگان محترم از این هدایای متنوع و فاخر می باشد.

ست گلدان و قندان خاتم کاری

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.