08 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > صنایع دستی ایران در صدر جهان

صنایع دستی ایران در صدر جهان

صنایع دستی ایران هنر_صنعتی است متنوع، رنگارنگ، زیبا، اصیل و در عین حال کاربردی. بی جهت نیست که کشورمان در رده ۳ کشور اول دنیا در تولید و تنوع و عرضه صنایع دستی دنیا قرار دارد در کنار کشور چین و کشور هندوستان. البته اگر وسعت و جمعیت چین و هندوستان را در قیاس با ایران بسنجیم آن گاه پی به شاهکار هنرمندان و صنعتگران ایرانی خواهیم برد که توانسته‌اند کشورمان را در قیاس با کشورهای بزرگ و جمعیت میلیاردی در صدر نگاه دارند. ای کاش متولیان و مسئولان ذیربط قدردان این موهبت و این موفقیت های سترگ بوده و حمایت های لازم را از این صنعت، زحمتکشان شاغل در این حوزه، تولید کنندگان خانگی و خرد و کلان آن و… انجام بدهند تا بتوانیم کماکان و همچنان با افتخار در صدر بمانیم.
صنایع دستی ایران به ویژه صنایعی همچون فرش و گلیم ایران که رده اول صادرات صنایع دستی ایران را به خود اختصاص داده‌اند و نیز صنایعی همچون خاتم کاری، میناکاری و فیروزه کوبی که با اقبال خوب داخلی و خارجی روبرو است نیاز مبرمی به حمایت، مساعدت و پشتیبانی مسئولین ذیربط دارند. چون شرایط اقتصادی موجود در جامعه به ویژه پس از بحران تحریم ها و نیز بحران کرونا و رکود ناشی از آن ایجاب می نماید مشاغلی که بیشتر مشاغل خانگی و یا کارگاهی کوچک بوده و میلیونها نفر او را نیز در دل خود جای داده است را حمایت نموده و به نحوی از انحاء جبران خسارات ناشی از چند ماه قرنطینه خانگی و تعطیلی کسب و کارها و تعطیلی بازارچه های نوروزی که عمده محل عرضه محصولات فوق است، نمایند. تا این هنرمندان و فعالین عزیز این حوزه بتوانند به حیات خود ادامه داد و دوباره شاهد رشد و رونق مشاغل خود باشند.

هفت گردون خیال و دوران قرنطینه خانگی

بدیهی است شرکت هفت گردون خیال همانند سایر مشاغل و حرف و شرکت ها و سازمان ها از فضای به وجود آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا، خرسند نباشد و ناراضی است. لیکن باید پذیرفت که هیچ وضعیتی ثابت و ماندگار و پایدار نیست و یقیناً روزی خورشید درخشان از پس ابرهای تیره و تار طلوع خواهد کرد.
هفت گردون در طی این مدت تمام تلاش و کوشش خود را صرف ایجاد پل ارتباطی با دوستداران، طالبین و متقاضیان صنایع دستی و با تولید کنندگان و هنرمندان عزیز این حوزه قرار داد. حال چه هنرمندان پرتلاش و متبحری که در این مجموعه و با این مجموعه کار می‌کنند و چه سایرین و کل عزیزان، بر همین اساس هفت گردون با تدارک پکیج های متنوع، زیبا و کاربردی در قالب بسته های اقتصادی، هدایای تبلیغاتی و سازمانی، محصولات وی آی پی، هدایای مناسبتی، هدیه خاص و ویژه و ارائه آن ها در وبسایت جامع خود به استقبال شرایط ویژه پیش آمده رفت و به لطف خداوند توانست موانع را پشت سر گذارده و چراغ این هنر_صنعت و میراث ارزشمند ملی را روشن و پر فروغ نگاه دارد.

ست ساعت خاتم میناکاری به همراه گلدان فیروزه کوب

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.