08 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > صنایع دستی دریچه ای رو به زیبایی و شکوفایی

صنایع دستی دریچه ای رو به زیبایی و شکوفایی

انسان پیوسته در تلاش، کوشش، خلق، ابداع، تفکر و خلاقیت است تا جهان پیرامون خود را سر و سامانی بهتر بدهد. از ابتدای خلقت تا به اکنون تلاش آدمی همواره در این راستا بوده است که جهان را زیباتر، آسایش را بیشتر و لذت از زندگی را افزون تر نماید. تمامی اهداف و آمال غایی متفکران، اندیشمندان، هنرمندان،دانشمندان، فلاسفه و صنعتگران بر این اساس شکل گرفته و تداوم یافته است.اگر اختراعی صورت پذیرفته است، اگر قانونی وضع گردیده است، اگر فرمولی و وضع و ثبت گردیده است، اگر عنصری کشف گردیده است و هزاران اگر های دیگر در نهایت نیت و اهداف اولیه آنها بر این مبنا استوار بوده است که ناشناخته های کشف گردد و در پی آن امنیت و آسایش بیشتر نصیب آدمیان گردد. حال اینکه آیا بشر به تمامی آن اهداف و نیات اولیه هر تلاش و کوششی دست یافته است یا خیر و آیا دستاورد و ماحصل تمامی آن تلاش ها و مرارت ها منطبق بر اهداف بانیان، کاشفان و مخترعان اولیه آن بوده است یا خیر سخنی جداگانه است و به درازا می کشد. لیکن در این میان هنرمندان بیشترین نقش را در تلطیف فضای سرد، بی‌روح و عبوس پیرامون خود داشته اند و در هر زمینه‌ای از شاخه‌های هنر که حضور داشته اند، هدف و آمال آنان زیباتر کردن، دلپذیرتر کردن و مطلوب تر نمودن جهان پیرامون خود بوده است.
از این جمله است صنایع دستی که ترکیبی است از صنعت و هنر، دانش و فن و تکنیک با احساس و روح و معنا. صنایع دستی هر قومی با تمامی بیش و کم هایش در دل خود نمایانگر روح، سرشت، دیدگاه و آمال آن قوم است.
صنایع دستی ایران نیز به مراتب و شاید بیش از بسیاری از کشورهای دیگر در این عرصه حضوری موفق را تجربه نموده است. گستردگی،تنوع و تکثر صنایع دستی ایران به گونه ای است که به جرأت می توان گفت تمامی گرایش ها و سلیقه ها را در هر رده سنی و اجتماعی پوشش می‌دهد. تنوع قومی و فرهنگی موجود در میهنمان به همان میزان تنوع در محصولات صنایع دستی ایران را ایجاد کرده است. محصولاتی که در عین زیبایی، جذابیت و خلاقیت دارای وجه کاربردی در زندگی روزمره بوده و صرفاً تک بعدی و جنبه زیبایی و دکوراتیو ندارد، هر چند که در آن زمینه هم شاهد محصولات دکوراتیو و تزئینی صرف بسیار زیبایی هستیم که محیط پیرامونمان را سرشار از انرژی، طراوت و زیبایی می نماید.صنایع دستی ایران با گرایش هایی نظیر خاتم کاری، میناکاری روی مس طلا نقره و شیشه، سفالگری، سرامیک، شیشه، فیروزه کوبی، مس و پرداز، قلمزنی، منبت، معرق، ترمه، قلمکار، فرش، گلیم، گبه، حکاکی مس، نقره نما و… گستره ای عام یافته و بعضی از آنها با استقبال گسترده بین المللی نیز روبرو گردیده است.

شرکت هفت گردون خیال و حضوری چندین ساله در این عرصه

شرکت هفت گردون خیال با حضوری متفاوت و چندین ساله در این عرصه توانسته است به سهم خود قدرشناس و نیز معرفی امین و خلاقی برای این هنر-صنعت ملی و میراث داری متعهد باشد. و با پایبندی به ارزش ها و سنن مستور در صنایع دستی ایران که ریشه در فرهنگ پربار ملی ایران عزیزمان دارد، با ایجاد نوآوری و خلاقیت لازمه به ویژه در عرضه و توزیع آثار ارزشمند فوق گام‌هایی موفق را بردارد
هفت گردون با ابداع پکیج های انحصاری متنوع، جذاب و کاربردی در بسته بندی های شکیل و وزین مطابق با سلیقه و نیاز روز جامعه، افراد، سازمان ها و ارگان های دولتی و خصوصی گامی مهم در این راستا برداشته است. پکیج‌های هفت گردون شامل بسته های اقتصادی، هدایای مدیران، هدایای سازمانی، محصولات وی آی پی، هدایای مناسبتی، هدایای تبلیغاتی، هدیه خاص و ویژه و بسیاری بسته های دیگر پیشنهادی است که می تواند پاسخ گوی شایسته نیازهای جامعه به این دسته از هدایا بوده باشد، که با مراجعه به وبسایت جامع شرکت هفت گردون خیال می توانید تمامی محصولات و پکیج های فوق را مشاهده و به راحتی و آرامش تهیه فرمایید و تجربه خریدی لذت بخش را پیش رو داشته باشید.

ست گلدان فیروزه کوب به همراه پارچه قلمکار

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.