14 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > صنایع دستی ایران و ارزش افزوده

صنایع دستی ایران و ارزش افزوده

ایجاد ارزش افزوده از شاخه های هنر-صنعت صنایع دستی ایران می باشد، که در قیاس با صنایع دیگر و حجم سرمایه‌ گذاری‌ های صورت گرفته و زمان صرف شده برای راه اندازی تا تولید یک محصول، کالا و خدمات، صنایع دستی ایران ارزش افزوده بالاتری را ایجاد نموده و می نماید و در شرایط نابسامان اقتصادی فعلی این امر از نکات برجسته و شایان توجه سرمایه گذاران محترم از بخش خصوصی، برنامه‌ ریزان، متولیان دولتی رسمی و اقتصادی باید باشد.
راه اندازی یک واحد کوچک تولیدی صنایع دستی به نسبت سایر صنایع مشابه از سهولت بیشتر و سرمایه‌ گذاری کمتری برخوردار است، زود بازده است و ارزش افزوده بالاتری را ایجاد نموده و می نماید و در شرایط نابسامان اقتصادی فعلی این امر از نکات برجسته و شایان توجه سرمایه گذاران محترم بخش خصوصی و برنامه‌ریزان و متولیان دولتی، رسمی و اقتصادی باید باشد. راه اندازی یک واحد کوچک تولیدی صنایع دستی به نسبت سایر صنایع مشابه از سهولت بیشتر و سرمایه‌ گذاری کمتری برخوردار است، زود بازده است و ارزش افزوده بالاتری را نیز ايجاد می نماید.
صنایع دستی ایران از تنوع و تکثر ویژه‌ ای برخوردار است و این امر خود از نکات مثبت و شایان توجه مشتاقان حضور در این حوزه مهم ملی و اقتصادی است.
تنوع برخواسته از زیر مجموعه های فوق العاده متکثر و متنوعی همچون : خاتم کاری، نقره، نقره نما، فیروزه کوبی، مس و پرداز،مس و نقاشی، میناکاری، منبت، معرق، ترمه، قلمکار، قلمزنی، الماس تراش، فرش، گلیم، تابلو فرش دست بافت، زیورآلات مدرن و سنتی دست ساز، سفال، سرامیک، شیشه و…
اما در شرایط فعلی می بایست حتماً با ورود به این حوزه و پشتیبانی از راه اندازی واحدهای تولیدی زود بازده و رفع موانع حقوقی و قانونی توسط مسئولان ذیربط به ویژه در حوزه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گام های محکم تری برداشته شود.

صنایع دستی

هفت گردون خیال چه می کند

هفت گردون خیال از هرگونه اقدام اصولی، صحیح و استراتژیکی در این راستا حمایت نموده و خود در حد توان و امکان خویش، مشوق جوانان پرشور و اخلاقی بوده است که با درایت به این حوزه ورود پیدا کرده‌ اند و حتی در مجموعه خود از حضور هنرمندان جوانی که گام در این راه گذارده اند به ویژه در زمینه‌ هایی همچون : سفال و سرامیک و میناکاری بهره می‌برد.
هفت گردون همچنین با درک ضرورت به روزرسانی و درک پسند و سلیقه مخاطبین امروزی با در پیش گرفتن مشی مبدعانه و خلاقانه موفق به طراحی و خلق پکیج های متنوع، خاص و انحصاری از حوزه صنایع دستی گردیده است.
این پکیج ها متناسب با نیازهایی در حوزه‌ های گوناگون همچون : هدیه رئیس، هدیه مدیر، هدیه اداری، هدیه مدیریت، هدیه سازمانی، بسته های اقتصادی، محصولات وی آی پی، محصولات آنتیک، هدیه جدید، هدیه خاص، هدیه ویژه، هدیه لوکس، هدایای تبلیغاتی، هدایای مناسبتی و… بوده و تماماً در وبسایت جامع هفت گردون خیال جهت مشاهده، انتخاب و دریافت قرار داده شده است.

حکاکی روی مس جلوه فاخر صنایع دستی

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.