10 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > هر خانه یک کارگاه صنایع دستی ایران

هر خانه یک کارگاه صنایع دستی ایران

این روزها به کرات با جمله در خانه بمانیم روبرو می شویم و یا گشته‌ ایم، امری که ناشی از رعایت پروتکل های بهداشتی ناشی از شیوع اپیدمی کروناست.
طبعاً خانه‌ نشینی تبعات منفی به ویژه در حوزه‌ های اقتصادی به دنبال خواهد داشت، بسیاری از مشاغل با تعطیلی و یا رکود ناخواسته و تقلیل پرسنل، ساعت کاری و نیز تولید محدودتر و توزیع نابسامان روبرو گشته اند. در این میان با نگاهی به ذات و نیز ماهیت صنایع دستی ایران می توان بارقه‌ های امید و چراغ روشن عرصه تولید را ترسیم نمود.
چرا که صنایع دستی ایران عرصه ای است که در آن می‌ توان با حداقل سرمایه گذاری و البته با بهره گیری از تجربه درخشان اساتید و صنعتگران این حوزه هر خانه را به کارگاهی تبدیل کرد.
هر خانه یک واحد تولیدی راهکاری است که می‌ توان با اتکا به آن هم ایجاد اشتغال نمود هم از تبعات منفی پدیده اپیدمی کرونا کاست، به ویژه این که تکثر سرشاخه ها و زیرمجموعه های متنوع صنایع دستی ایران همچون : خاتم‌ کاری، فیروزه کوبی، نقره، نقره نما، مس و پرداز، مس و نقاشی، منبت، معرق، ترمه، قلمکار، قلمزنی، میناکاری، فرش، گلیم، تابلو فرش دست بافت، سفال، سرامیک، شیشه، الماس تراش، حکاکی مس، حکاکی چوب، زیورآلات مدرن و سنتی دست ساز و… می‌ تواند منجر به شکوفایی خلاقیت ها و استعدادهای مغفول گردد. این امر در این سرزمین هنرخیز از دیرباز به نحوی جریان داشته است که به عنوان نمونه می‌ توان از هنر-صنعت قالیبافی یاد کرد که بسیاری از خانه ها خود کارگاه قالیبافی و گلیم بافی بوده و هست یا کارگاه های خانگی سفال و شیشه و صنایع چوب.

میناکاری

هفت گردون خیال صنایع دستی و حمایت از هنرمندان خلاق جوان

بازرگانی هفت گردون خیال نیز همچون سایر اقشار در مقابله با اپیدمی کرونا و تبعات ناشی از آن، تمهیدات ویژه‌ ای را در پیش گرفته است و با حمایت از تلاش‌ های هنرمندان خلاق و پرشوری که گام در این حوزه گذارده‌ اند، تمامی مساعی خود را در زنده و روشن نگاه داشتن چراغ و رونق این میراث ارزشمند ملی به کار بسته و می‌ بندد.
عرضه اینترنتی محصولات و هدایای صنایع‌ دستی از جمله راهکارهای موفقی است که می تواند بار منفی تبعات اپیدمی کرونا را کاسته و رفع نیازهای متقاضیان باشد.
نیازهایی در حوزه‌ های همچون : هدیه مدیر، هدیه رئیس، هدیه اداری، هدیه مدیریت، هدیه سازمانی، هدایای تبلیغاتی، هدیه خاص، هدیه جدید، هدیه لوکس، هدیه ویژه، بسته های اقتصادی، محصولات آنتیک، محصولات وی آی پی، هدایای مناسبتی و… مجموعه پکیج های انحصاری هفت گردون خیال در وبسایت جامع شرکت، جهت مشاهده، انتخاب و تهیه شما متقاضیان محترم و عزیز قرار داده شده است.

صنایع دستی اصفهان

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.