08 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > صنایع دستی ایران و اصفهان نگاهی مدرن به سنتی اصیل

صنایع دستی ایران و اصفهان نگاهی مدرن به سنتی اصیل

در فرهنگ سنتی اصیل و دیرین ایران عزیزمان، مصنوعات و محصولات اصطلاحاً خانگی بسیار مطلوب و ارزشمند است گویا دارای ساختار و بافت کیفیت متفاوت و بالاتری می‌باشد. همانی که با تسامح امروز آن را ارگانیک می نامند. صنایع دستی ایران و اصفهان نیز با توجه به پیشینه تاریخی و قدمتی دیرینه و همچنین دارا بودن بار فرهنگی و ارزشی از این قاعده مستثنی نیست.
هر کالا یا محصولی را که امروزه در حوزه صنایع دستی تولید و عرضه می گردد می تواند، می تواند در خود حامل این بار فرهنگی و ارزشمند باشد و صرفاً یک کالا یا محصول تولید شده صرف جهت رفع نیاز در چرخه زندگی روزمره نمی باشد.
نگاه کلی و عام به مقوله صنایع دستی ایران نگاهی سنت مدارانه است، چه در ساخت و چه در پرداخت کار. هم اکنون در عمده محصولات صنایع دستی ایران در کلیه شاخه ها نگاهی سنتی غالب است، البته نمی‌توان منکر زیبایی، اصالت و جذابیت فوق العاده آن بود، لیکن با ظهور و گسترش اینترنت و متعاقباً اقبال فوق العاده نسل جوان به شبکه های مجازی و اینترنتی و باز شدن دایره دید و افق های نوین شاهد تغییر ذائقه و نگاه نسل‌های جدید به کلیه مقوله ها از جمله هنر و حواشی آن می‌باشیم.

صنایع دستی اصفهان متنوع و اصیل

نگاه مدرن نسل نو به مقوله ای کهن

خوشبختانه نسل خلاق و پر شور امروز از کنار مقوله ای به نام صنایع‌ دستی ایران نه تنها بی تفاوت عبور نکرده است، که با ورودی متفاوت، پر انرژی و آگاهانه و افزودن عنصر خلاقیت مروج نوعی نگاه مدرن و امروزی به این میراث گرانقدر ملی گردیده اند. نگاهی روزآمد و متناسب با تغییرات بنیادین عمیق اجتماعی، فرهنگی و ارزشی. این نگاه مدرن عمدتاً در حوزه محصولات سفال، سرامیک، شیشه و نیز طراحی و ساخت زیورآلات و همچنین ادوات تزئینی و دکوراتیو صورت پذیرفته است و یا مشهورتر می باشد و اگر صادقانه و بی طرفانه به آن نگریسته شود باید اذعان داشت که این نگاه نو و ایده‌های نو، زیبایی ها و جذابیت های خاص خود را به همراه داشته و امریست ارزشمند و شایسته پشتیبانی، تقدیر و حمایت. چرا که در نهایت به روشن نگاه داشتن این چراغ و ادامه حیات آن و نیز رشد و ترقی و گسترش آن بسیار یاری رسان بوده است ای کاش این نگاه به سایر شاخه‌های مهم و اصلی صنایع دستی ایران نظیر خاتم کاری، میناکاری روی مس سفال شیشه طلا نقره برنج و چوب، نقره نما، حکاکی مس، مس و پرداز، منبت، معرق، فرش و گلیم، ترمه و قلمکار، قلمزنی و… نیز سرایت نموده و شاهد ورود جوانان خلاق، هنرمند و مبتکر بیشتری به عرصه‌ های فوق بوده و چشم اندازهای نوینی را نظاره گر باشیم.

ست ساعت خاتم میناکاری به همراه گلدان فیروزه کوب

نگاه مدرن هفت گردون خیال

شرکت گردون خیال با درک و تعهد عملی به حفظ اصالت و اصول بنیادین متعدد و طراحی و تولید محصولات صنایع دستی، بر خود تجربه نگاهی نو و مدرن را به این مقوله به ویژه در عرصه ارائه و عرضه فرض می‌داند و در همین راستا با طراحی و ابداع پکیج هایی مدرن، زیبا و متنوع از محصولات صنایع دستی خود و محصولاتی مکمل تحت عناوین بسته های اقتصادی، هدایای مدیران، محصولات وی آی پی، هدایای تبلیغاتی، محصولات آنتیک، هدایای سازمانی، هدایای مناسبتی، هدیه خاص، هدیه جدید، و هدیه لوکس، هدایای فاخر و… این نگاه نو را تجربه و با مخاطبین محترم و متقاضیان گرامی محصولات‌ نفیس به اشتراک گذاشته است.
با ورود به وبسایت جامع هفت گردون خیال شما نیز در این تجربه مشارکت نموده و تجربه ای شیرین را به دفتر تجارب ارزشمندتان بیافزایید.

صنایع دستی اصفهان و صادرات

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.