08 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دسته‌بندی نشده > صنایع دستی و گردشگری جزء ۱۰ حوزه اول دولت در پرداخت تسهیلات ۱۲ درصدی چرا و چگونه

صنایع دستی و گردشگری جزء ۱۰ حوزه اول دولت در پرداخت تسهیلات ۱۲ درصدی چرا و چگونه

در پی بحران اقتصادی ناشی از گسترش شیوع ویروس کرونا در این ایام و رکود اقتصادی پیش آمده بسیاری از مشاغل و کسب و کارها دچار اختلال و بحران اساسی گردیدند که از جمله آن می‌توان به حوزه گردشگری و صنایع دستی ایران اشاره نمود که بیشترین آسیب را در این مدت تجربه کردند به ویژه در حوزه گردشگری که در ایام تعطیلات سال نو همیشه شاهد بیشترین رونق و فعالیت بوده. به دنبال تعطیلی تمامی مراکز اقامتی و سیاحتی و منع تردد بین استانی نتیجتا تمامی فعالیتهای برنامه ریزی شده این حوزه تعطیل و رکودی همه جانبه را تجربه کرد. پس از آن در حوزه صنایع دستی نیز شاهد این اثرات زیانبار بودیم، چه اینکه در ایام تعطیلات نوروزی شاهد رونق حوزه صنایع دستی در قالب بازارچه های نوروزی در کنار مراکز تفریحی، تاریخی و سیاحتی بوده‌ایم. همچنین محصولات صنایع‌دستی انتخاب اول بسیاری از سازمان‌ها، نهادها و ارگانهای دولتی و خصوصی به عنوان هدایای نوروزی و سازمانی بوده که طبعاً با تعطیلی مراکز تفریحی و سیاحتی و تعطیلی بازارچه ها و نمایشگاه های بوم گردی این رکود دامنگیر این حوزه مهم اقتصادی و فرهنگی ملی گردید.

نگاه ویژه دولت به فعالان این دو حوزه

خوشبختانه با پیگیری های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عنوان متولی اصلی حوزه‌های مذکور و رایزنی‌ها و تلاش‌های فعالان این عرصه خبرهای امیدوار کننده‌ای از اقدامات عاجل رسمی جهت حمایت از فعالان این عرصه در شرایط بحرانی فعلی به گوش می رسد. به ویژه اینکه فعالان عرصه صنایع دستی ایران در بسیاری از نقاط دورافتاده و محروم چراغ این هنر-صنعت ملی و اصیل را با تلاش ایثارگرانه روشن نگاه داشته اند و بر همه است تا در این شرایط پیش آمده در روشن نگاه داشتن این چراغ پرفروغ یاری‌گر باشند. هنرمندانی که با کمترین امکانات زیبا ترین و نفیس ترین محصولاتی را نظیر محصولات میناکاری، خاتم کاری،فیروزه کوبی، مس و پرداز، منبت، معرق، فرش و گلیم و گبه و صدها محصول متنوع دیگر را روانه بازار می نمایند.

شرکت هفت گردون خیال چه میکند

بدیهی است که مجموعه هفت گردون خیال با درک این ضرورت مهم ملی و در شرایط بحرانی پیش آمده تمامی مساعی خود را به کار برده و میبرد تا همگی دست در دست هم به سلامت از این بحران ملی عبور نمایند. تجربه ارزشمندی که توان هفت گردون خیال را تا رسیدن به ساحل رونق و رشد و شکوفایی این عرصه دو چندان نموده است. هفت گردون مفتخر است که با طراحی و ساخت و ارائه بسته بندی های شکیل، متفاوت و ارزشمند در قالب بسته های اقتصادی، هدایای مدیران، هدایای مناسبتی، هدایای تبلیغاتی و سازمانی، محصولات وی آی پی و… دین خود را به ارائه درخور شأن این میراث ملی و سنتی ادا نموده و همچنین مشاور و راهنمای امین در جهت پاسخگویی به نیازهای متفاوت و متنوع افراد، نهادها و سازمان های دولتی و خصوصی در شرایط بحرانی فعلی باشد.

ست بشقاب خاتم کاری

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.