07 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > میناکاری اصل بخریم

میناکاری اصل بخریم

همیشه در انتخاب و خرید هر کالایی می‌ بایست دقت و نظر توجه لازم و کافی داشت. این امر در انتخاب محصولات صنایع‌ دستی از جمله محصولات میناکاری نیز نه تنها صادق و جاری است بلکه مهم‌ تر و اولی تر نیز می‌ باشد. چرا که همانگونه که از نام آن پیداست صنایع دستی حاصل دسترنج هنرمندان و استادکاران هر رشته ای می باشد و به واسطه اینکه تمامی مراحل ساخت آن عمدتاً توسط دست انجام می‌پذیرد طبیعتاً درصد خطای احتمالی در آن بیشتر از محصولات تولید شده در کارخانه و به وسیله دستگاه های تمام اتوماتیک می باشد. همچنین به واسطه گستردگی تولید آن در تمام جغرافیای این مرز و بوم و در هر شهر و روستایی امکان و احتمال حضور سودجویان و عرضه‌ کنندگان محصولات نامرغوب و بی‌ کیفیت تحت این عنوان بیش از هر عرصه دیگری وجود دارد.
از سویی دیگر و متأسفانه باید اذعان داشت تاکنون استاندارد های لازم در رابطه با شاخه های مختلف صنایع دستی ایران از جمله میناکاری توسط متخصصین و مسئولین مربوطه تدوین نگردیده است و همین امر موجب سردرگمی احتمالی خریداران در تهیه محصولات مرغوب و اصل می باشد، لیکن در اکثر گرایش‌ های مهم و شاخص صنایع دستی ایران از جمله میناکاری توسط استادکاران و پیشکسوتان ذیربط شاخصه‌ هایی به عنوان مشخصات یک محصول میناکاری اصل و مرغوب به صورت پراکنده و مجزا مطرح گردیده است، که در جمع بندی کلی می توانیم تصویری از یک محصول میناکاری اصل و مرغوب را ترسیم و مجسم نماییم و با توجه به آن اقدام به تهیه و خرید هدایای صنایع دستی بنماییم و نکته حائز اهمیت دیگر تهیه این هدایا از مراکز عرضه معتبر شناخته شده و دارای شناسنامه و پاسخگو می باشد.
از خرید هدایای فوق از مراکز نامعتبر و غیر شناخته شده ولو خرید حضوری و مستقیم هم که باشد، جداً اجتناب ورزید.
شاخصه‌ های میناکاری اصلی طی چند عامل عنوان می‌گردد.
۱) زیرساخت مرغوب خواه از مس، خواه از چوب، خواه سفال و یا سایر زیرساخت های چندگانه میناکاری یعنی میناکاری روی مس، میناکاری روی سفال، میناکاری روی شیشه، میناکاری روی طلا، میناکاری روی نقره، میناکاری روی برنج و میناکاری روی چوب.
۲) اصالت نقش و طرح میناکاری که الزاماً برگرفته از موتیف های ایرانی و سنتی ما باشد.
٣) پوشش یکنواخت و فاقد پستی بلندی لعاب به کار رفته در محصول.
۴) عدم بیرون زدگی، تیزی، ترک خوردگی در لعاب و رنگ مینایی به کار رفته.
۵) عدم تداخل رنگ ها در حاشیه نقوش مختلف.
۶) سطح اتکاء مناسب و متعادل ظرف و یا هر محصولی که تولید گردیده، به گونه‌ ای که محصول به صورت صحیح و متعادل بر روی سطح قرار گیرد در صورت پایه دار بودن و یا غیر.

ست هدیه گلدان میناکاری

میناکاری اصیل هفت گردون انتخاب شایسته

بازرگانی هفت گردون خیال با بهره‌ مندی از حضور اساتیدی مطرح در عرصه تولید محصولات میناکاری، خاتم کاری و… در وبسایت جامع خود پیشنهادات جذابی برای علاقمندان و متقاضیان این هدایا تدارک دیده است.
پکیج‌های متنوع هفت گردون در قالب : بسته های اقتصادی، هدایای مدیران، محصولات آنتیک، هدایای تبلیغاتی، هدیه اداری، محصولات وی آی پی، هدایای سازمانی، هدیه جدید، هدیه لوکس، هدیه خاص، هدایای مناسبتی و… برای سهولت در انتخاب و همچنین برآورده شدن نیاز سازمان ها، ارگان ها و ادارات بزرگ دولتی و خصوصی به هدایایی خاص و متفاوت در وبسایت جامع هفت گردون خیال عرضه گردیده است.

گلدان میناکاری

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.