10 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > میناکاری هنری که می‌ تواند شغل خانگی نیز باشد

میناکاری هنری که می‌ تواند شغل خانگی نیز باشد

مریم عطار شوشتری هنرمند میناکار اهوازی در گفتگو با گروه استان ها با بیان این که هنر میناکاری روی سفال دارای قدمتی بالغ بر ۲۴۰۰ سال است، گفت : کاشی های مکشوفه در شهر شوش متعلق به چهارصد سال پیش از میلاد مسیح است و ما نیز برای پاسداری از این هنر باستانی و نیز علاقه خود به آن، از دو سال پیش میناکاری روی سفال را در خوزستان آغاز کردیم.
ایشان افزود در تمام سفرهایم به اقصی نقاط ایران ابتدا سعی می‌ کردم صنایع دستی این منطقه را شناسایی نمایم تا ضمن فعالیت اقتصادی اوقات فراغت خود را نیز پر نمایم.
خانم عطار شوشتری بیان کرد پیش از فعالیت در زمینه میناکاری، خانه دار بودم و پس از طی آموزش این هنر متوجه شدم که میناکاری می‌ تواند حرفه ای مناسب برای بانوان خانه دار باشد.
این میناکار اهوازی اظهار داشت به همین دلیل نیز به میراث فرهنگی شهرستان ملاثانی پیشنهاد برگزاری کلاس‌ های آموزشی میناکاری را برای توانمندسازی بانوان ارائه دادیم که پس از آن دو نفر به صورت مستقل فعالیت و آموزش میناکاری را شروع کردند. ایشان در ادامه تصریح کرد یکی از مشکلات این کار حمایت نشدن از سوی مردم است.
متأسفانه مردم ما با وجود آن که در سرزمین عشق و زندگی می‌کنند، اما برخی قدر صنایع دستی خود را نمی دانند، به همین دلیل ما مجبور هستیم تا برای فروش محصولات خود منتظر یک کارگاه یا نمایشگاه باشیم.

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.