11 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

هدیه خاص

رسم زیبای هدیه دادن از دیرباز در کلیه جوامع بشری موجود بوده است. از جمله در فرهنگ اصیل و پر بار ملی ما ایرانیان این سنت پسندیده با لحاظ آداب و اصول ویژه خود رواج شایان توجهی داشته و  دارد. سخن پیرامون هدیه و آداب آن از جمله انتخاب هدیه، شرایط هدیه دهنده، شرایط و احوال هدیه گیرنده، ویژگی‌ های نوع هدیه و نیز نحوه اهدای آن از جمله عناوینی است که در مجموع برای نیل به برآورده شدن نیاز و انگیزه اهدای هدیه به بهترین وجه باید به درستی به تمام جوانب آن دقت لازم ابراز شود.
تقدیم هدیه با دو انگیزه و نیت صورت می پذیرد :
۱) ابراز تقدیر و سپاس اهدا کننده هدیه از گیرنده هدیه به واسطه خدمات و یا همکاری خاصی در زمینه کاری و غیر آن و یا یادآوری مناسبت خاصی مربوط به گیرنده هدیه همانند روز ولادت، سالروز ازدواج، موفقیت تحصیلی، موفقیت کاری و…
۲) ترغیب هدیه گیرنده به همکاری و یا استفاده و آشنایی با خدمات و یا محصولات هدیه دهنده. این امر بیشتر در حوزه اقتصادی و تجاری دارای کاربرد بوده و عموماً ذیل عنوان هدایای تبلیغاتی دسته بندی می شود.
با توجه به عوامل ذکر شده نتیجتاً به این نکته خواهیم رسید که هدیه خود حامل پیامی است که این پیام متغیر می باشد و در هر عرصه با انگیزه و نیت ویژه آن این پیام تعریف می‌شود.

ست هدیه خاص بشقاب سفال و مینا

ویژگی هدیه خاص

هدیه خاص هدیه ای است که با دقت و وسواس بیشتری برای فردی خاص در نظر گرفته می‌شود.
در حوزه روابط فردی می توان از هدیه تولد و یا هدیه سالگرد ازدواج برای همسر نام برد که در اینجا بر درک اهمیت مناسبت و شخص هدیه گیرنده می توان از آن به عنوان هدیه خاص نام برد.
هدیه خاص دارای ویژگی‌ های خاصی نیز می‌باشد که مهم ترین ویژگی آن، ارزشمند بودن آن به لحاظ معنوی در درجه اول و ارزش‌ های خاص مادی آن چه به لحاظ ساخت، چه به لحاظ ظاهر، بهاء آن، زیبایی بصری آن، اصالت و خاستگاه آن و بسیاری عوامل دیگر می باشد.
در حوزه روابط اجتماعی هدیه خاص از محدوده روابط فردی خارج و بیشتر در عرصه روابط اداری، تجاری، بازرگانی، سیاسی و فرهنگی تعریف می‌شود. به عنوان مثال تقدیر از ریاست یک مجموعه اداری یا بازرگانی، تقدیر از یک شخصیت فرهنگی، سپاس از یک سیاستمدار فعال و خاص در حوزه خود و مثال هایی از این دست.
در اینجا نیز به لحاظ شأن و جایگاه اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و یا سیاسی فرد هدیه گیرنده باید هدیه ای خاص و متناسب با موارد ذکر شده انتخاب و اهدا گردد.
خوشبختانه دست پر صنایع دستی ایران و اصفهان و امکان انتخاب گسترده برای فرد خاص و هدیه خاص رافع دغدغه خاطر برای انتخاب بهترین گزینه است. در تمامی حالات ذکر شده می بایست به نیاز، سطح سلیقه، علایق، روحیات و جایگاه فردی و اجتماعی هدیه گیرنده توجه و دقت شایسته ابراز شود، تا بهترین نتیجه از اهدای هدیه دست یافت.
هدیه ای که از روی بی میلی، بدون شناخت، بدون در نظر گرفتن تمامی عوامل ذکر شده انتخاب و اهدا گردد مسلماً فاقد تأثیرات لازم بوده و نیت اهدا کننده را نه‌ تنها برآورده نخواهد ساخت، بلکه می تواند دارای بازخورد منفی و تأثیرگذاری سوء نیز باشد.

صنایع دستی یک الگو

هدیه عام

هدایای عام شامل هدایایی است که بیشتر در یک مجموعه اداری و سازمانی یا فرهنگی و آموزشی تعریف می شود.
به عنوان مثال به مناسبت سالروز تأسیس یک شرکت تجاری یا بازرگانی، مدیریت مجموعه در جشن سالگرد تأسیس به کلیه پرسنل مجموعه خود هدیه ای را تقدیم می دارد که خوشبختانه ابراز می داریم که این دست هدایا بیشتر از حوزه هدایای زیبا و اصیل صنایع دستی ایران انتخاب و اعلام می شود، که نمونه بارز آن را می توانیم در اهدای هدایای نوروزی شرکت ها و سازمان های بزرگ دولتی و خصوصی شاهد باشیم که هدایای زیبای صنایع دستی به ویژه هدایای خاتم کاری و میناکاری را جهت پرسنل سازمان خود انتخاب و اهدا می نمایند.

ست نفیس گلدان خاتم کاری و قلمدان خاتم

عرضه خاص

پس از طی تمام مراحل فوق به مرحله آخر که در نفس خود آن نیز بسیار دارای اهمیت می‌باشد، می‌رسیم و آن نحوه عرضه این هدیه خاص به فرد خاص می باشد.
برای نیل به بهترین نتیجه و حصول بهترین دستاورد باید عرضه و ارائه هدیه نیز خاص و بی نقص باشد. اهداء یک هدیه زیبا، اصیل و پر بها بدون لفاف و بسته‌ بندی مناسب و شکیل دارای اثراتی به مراتب کمتر و غیر تأثیر گذارتر از اهدای یک هدیه معمولی و متوسط لیکن در یک لفاف و بسته بندی شکیل و زیبا می باشد.
بنابراین حتماً می بایست هدیه خاص برای فرد خاص با بهترین، شکیل ترین و برازنده ترین وجه ممکن عرضه شود. اگر فرد خاص یک مدیر عالی رتبه می باشد، می توان در آن متنی را با ذکر جایگاه اجتماعی و اداری آن مدیر در قالب یک لوح زیبا و یا در قالب یک کارت شکیل و جذاب به هدیه اضافه نمود، تا شاهد تأثیرگذاری فوق العاده و ماندگاری آن هدیه در ذهن مخاطب بود.
بنابراین هدیه خاص برای فرد خاص، عرضه خاص را نیز می طلبد که باید بدان دقت و توجه لازم را مبذول داشت.

ست گلدان فیروزه کوب به همراه پارچه قلمکار
هفت گردون خیال هدیه خاص و عرضه خاص

بازرگانی هفت گردون خیال عرضه صنایع دستی ایران را به عنوان میراثی گرانبها، ملی و میهنی برای فعالیت خود در نظر گرفته و انتخاب نموده است. هفت گردون خیال با پیشنهادات جذابی در قالب عناوین گوناگون برای پاسداشت سنت زیبای هدیه دادن قدم به این عرصه گذاشته است.
ما با درک ضرورت های ذکر شده به ویژه برای افراد خاص از جمله رؤسای محترم دوایر، ادارات و سازمان های بزرگ و مهم دولتی و خصوصی پیشنهادات جذاب و فوق العاده ای را مطرح نموده و تدارک دیده ایم.
پیشنهادات هفت گردون خیال عبارتند از : هدیه جدید، هدیه خاص، هدیه ویژه، هدیه مدیر، هدیه اداری، هدیه رئیس، هدیه مدیریت، هدیه لوکس هدایای اقتصادی و هدایای تبلیغاتی که در وبسایت جامع هفت گردون خیال عرضه گردیده اند.
هدیه خاص خود برای افراد خاص را می توانید در این وبسایت جستجو نموده و تهیه نمایید.

ست ساعت خاتم میناکاری به همراه گلدان فیروزه کوب

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.