11 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > آيا صنایع دستی ایران به روز رسانی شده است

آيا صنایع دستی ایران به روز رسانی شده است

در پاسخ به این پرسش مهم و شاید عمومی باید ابتدا نگاهی کلی به خاستگاه و نیز جایگاه فعلی صنایع دستی ایران در چرخه زیستی، اجتماعی، اقتصادی و نیز فرهنگی میهن عزیزمان انداخت. سپس در صدد پاسخ بدان پرسش بود.
در این که صنایع دستی ایران دارای قدمتی دیرین و بعضاً همپای تاریخ این سرزمین است نوعی توافق همگانی موجود است، چرا که صنایع دستی ایران ریشه در عمق تاریخ این سرزمین عزیزمان دارد. سفالینه های ساده و ابتدایی، نقوش بکار رفته تزئینی بر روی آن و کاربردهای ادوات، ابزار آلات زندگی و تجهیزات شکار همگی پایه‌ گذار این میراث ارزشمند ملی هستند، تا بر آن اساس هنر-صنعت سفال، سرامیک، شیشه گری و نیز نگارگری و میناکاری شکل گرفت و امروزه به تکامل رسیده است و همین گونه است سایر شاخه‌ های مهم و معتبر صنایع دستی ایران همچون : خاتم کاری، فیروزه کوبی، نقره، نقره نما، منبت، معرق، الماس تراش، مس و پرداز، مس و نقاشی، حکاکی مس، حکاکی چوب، میناکاری، فرش، گلیم، تابلو فرش دست بافت، زیورآلات مدرن و سنتی دست ساز، ترمه، قلمزنی، قلمکار و صدها عنوان دیگر.
در تمامی شاخه های فوق ما شاهد تغییراتی بنیادین در ساخت و مواد و مصالح اولیه، طراحی، رنگ آمیزی و کاربرد در طول سده‌ ها هستیم، تغییراتی که البته با وفاداری به اصول اساسی و بنیادین اولیه آن صورت پذیرفته است، حکایت از به روزرسانی شدن محصولات صنایع دستی ایران دارد.
اگر صنایع دستی ایران نمی‌ توانست این تغییرات را بپذیرد، لاجرم در بزنگاه دگرگونی ها و تحولات مختلف در کلیه زمینه ها رفته رفته به محاق فراموشی و غفلت می رفت و امروز فقط در خاطرات تاریخی از آن ذکری به میان می‌ آمد، لیکن بر خلاف آن امروز شاهد حضور بیش از پیش محصولات صنایع دستی ایران در تمامی ارکان زندگی اعم از فردی، خانوادگی و در سطحی وسیع تر اجتماعی می باشیم و این نشان از پویایی، تحول و به روزرسانی گشتن و پاسخگویی به نیاز امروز دارد. علاوه بر آن نه تنها در عرصه طراحی و تولید بلکه در حوزه عرضه نیز ما شاهد به‌ روزرسانی شدن نحوه توزیع و فروش محصولات صنایع دستی ایران هستیم.
گسترش شبکه‌های اینترنتی عرضه و فروش محصولات صنایع دستی ایران حکایت از این اتفاق خوشایند و مبارک دارد، امروز حضور جوانان خلاق، پرشور، خوش فکر و هنرمند در تمامی مراحل ساخت تولید و عرضه صنایع‌ دستی ایران این توفیق را در پی داشته است که محصولات و هدایای صنایع دستی ایران بر اساس نیاز و سلیقه نسل نوین و تحول خواه طراحی، تولید و عرضه گردند.

صنایع دستی ویژگی ها و نیازها

هفت گردون خیال نوآوری و خلاقیت در تولید و عرضه

بازرگانی هفت گردون خیال نیز از این پدیده فارغ نبوده و بر اساس نیاز فعلی جامعه به ویژه در حوزه‌ هایی همچون : هدیه مدیر، هدیه رئیس، هدیه اداری، هدیه مدیریت، هدیه سازمانی، هدایای تبلیغاتی، بسته های اقتصادی، محصولات آنتیک، محصولات وی آی پی، هدیه خاص، هدیه جدید، هدیه لوکس، هدیه ویژه و… پاسخ‌ های شایسته را فراهم آورده است.
پکیج های انحصاری و ابداعی هفت گردون خیال با نگاهی به گذشته، پیشینه و هویت صنایع دستی و نگاهی به نیازمندی ها و مطالبات آحاد، اقشار و طبقات گوناگون جامعه و نیز نگاهی به آینده روشن این عرصه طراحی و تولید گردیده اند.
وبسایت جامع هفت گردون خیال میزبان حضور خاطره انگیز شما متقاضیان گرامی بوده و چونان مشاوری امین و متعهد از ابتدا تا انتها یاریگر شما در انتخاب بهترین ها و روزآمدترین هاست.

محصولات صنایع دستی هفت گردون

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.