10 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > بانوان صنایع دستی همدان خواستار بیمه صنایع دستی، میناکاری هنر تزئین فلزات با ترکیب رنگ های مختلف

بانوان صنایع دستی همدان خواستار بیمه صنایع دستی، میناکاری هنر تزئین فلزات با ترکیب رنگ های مختلف

به گزارش خبرگزاری صبح الوند، خانم فاطمه کریمی یکی از هنرمندان جهادگر همدانی است که موفق گردید با گسترش هنر مینا‌کاری ۵۵۰ بانوی خانه‌ دار را شاغل نماید.
بانوی کارآفرین همدانی در گفت‌وگو با خبرنگار صبح الوند گفت حدود ۱۰ سال است که در هنر مینا‌کاری مشغول بوده و دو سال اول را در خانه کار می‌ کرده است.
ایشان نحوه آشنایی با این هنر را این گونه توضیح داد : ۱۰ سال پیش زمانی که به خانه یکی از دوستان خود رفته بود او را مشغول به این کار دیده و به آن علاقه‌ مند شده است.
کریمی افزود با کمک دوستم کم کم شروع به کار کردم و زمانی که اشتیاق بانوان خانه دار را به این حرفه دیدم، به فکر ایجاد کارگاه کوچکی افتادم.
وی افزود کار را با دو نفر شروع کردم و هم اکنون حدود ۵۰۰ نفر مشغول به کار هستند و آنها را آموزش داده و حالا هر کدام مستقل شده و کارگاه‌ های کوچکی دارند.
ایشان با اشاره به شیوع کرونا گفت : متأسفانه تمام کسب و کارها تحت تاثیر شیوع کرونا درگیر شده اند و هم اکنون حدود ۷۰ نفر مشغول می‌باشند.
وی در ادامه گفت خوبی هنرهای خانگی به این است که یک خانم هم مادر خانواده و در کنار فرزندانش است و هم از سویی دیگر در آمد اندکی برای خود دارد. کریمی مهم ترین پشتیبانی نهادهای مسئول را از کارآفرینان بیمه ایشان دانست و گفت اگر بتوان هنرمندان صنایع دستی را بیمه کرد، کمک بزرگی به معیشت و کسب و کار و تولید ایشان است.
وی افزود معمولاً روی یک قطعه میناکاری باید حتماً سه نفر کار کنند و یک اثر به سه دست می‌چرخد و اشاره نمود ترکیب و تنوع رنگ ها باعث ایجاد آرامش است. وقتی با رنگ ها کار میکنیم از ترکیب آنان آرامش خاصی ایجاد می‌شود.

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.