07 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > حدود ۷۵۰۰ هنرمند صنایع‌ دستی در لرستان مجوز فعالیت رسمی دارند

حدود ۷۵۰۰ هنرمند صنایع‌ دستی در لرستان مجوز فعالیت رسمی دارند

به گزارش پایگاه خبری اخبار خوب به نقل از گروه فرهنگی ایرنا، چهاردهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی تهران با شعار سفرهای ایمن و مسئولانه از روز سه‌ شنبه ۱۳۹۹/۱۲/۰۵ با حضور فعالان صنعت گردشگری و هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی در تهران افتتاح شد.
در این نمایشگاه حدود ۱۶۰ شرکت فعال در حوزه گردشگری حضور دارند، در این نمایشگاه یک سالن به صنایع دستی و هنرهای سنتی اختصاص یافته است. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان روز جمعه در گفتگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت : حدود ۷۵۰۰ هنرمند صنایع دستی استان لرستان دارای مجوز رسمی فعالیت هستند، که با در نظر گرفتن مشاغل خانگی و نیز افرادی که به صورت پاره وقت در این بخش فعالیت می‌ کنند، مجموعه شاغلان در این حوزه به ۳۰ هزار نفر می‌ رسد.
آقای سید امین قاسمی گفت : با عنایت به ظرفیت اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در صنایع دستی حدود ۸۰ هزار نفر در بخش‌ های مختلف در این حوزه شاغل و یا به آن حوزه مرتبط هستند که البته با اشاره به شرایط ناگواری که کرونا برای صنعت گردشگری و صنایع دستی ایجاد کرد، بر اساس برآوردها بیش از یک هزار شغل مربوط به صنایع دستی و گردشگری در این استان از دست رفته است. قاسمی گفت : نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی تهران با تعداد محدودی از هنرمندان در رشته‌ های قلمزنی روی ورشو، ورشو سازی، مشبک سازی با چوب، گوهرتراشی و زیورآلات و جواهرات سنتی شرکت کردیم.
وی همچنین اعلام نمود، سال ۱۳۹۸ بروجرد به عنوان شهر ملی ورشو به ثبت ملی رسیده است.
هنر ورشو سازی قدمتی بیش از یک قرن در این شهر دارد.

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.