07 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > رشد ۳۰ درصدی بودجه صنایع دستی کافی است

رشد ۳۰ درصدی بودجه صنایع دستی کافی است

در بودجه پیش بینی شده امسال برای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شاهد رشد ۳۰ درصدی بودجه نسبت به سنوات قبل می باشیم. با توجه به این نکته که وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی دارای سه بخش متفاوت و مجزا بوده هر کدام دارای ضرورت ها و اولویت های خاص خود بوده باید اذعان داشت که بودجه تخصیص یافته به هیچ عنوان جوابگوی نیازهای اساسی و رو به رشد این سه حوزه وزارت میراث نبوده و باید با نگاهی بلندمدت تر، اقتصادی تر و مهربانانه تر به آن نگریست در این بین از سه زیر مجموعه فوق تمرکز این نوشتار بیشتر پیرامون حوزه صنایع دستی ایران است، صنایعی که در صورت بسترسازی و پیگیری برنامه‌های کوتاه مدت و بلندمدت و نیز دعوت به سرمایه گذاری بخش خصوصی و سرمایه‌گذار خارجی می‌تواند کمک چشمگیری به اشتغال زائی، رشد و رونق اقتصادی، توسعه صادرات و همچنین ارزآوری نماید.

چه باید کرد

در حوزه صنایع دستی باید نکاتی را مدنظر قرار داد تا بتوان به واسطه آن سرمایه گذاران محترم داخلی و خارجی را تشویق و ترغیب به ورود به این حوزه نمود از مهمترین گام های اولیه فرهنگ سازی لازم جهت ترغیب مصرف کنندگان داخلی به تهیه و استفاده از محصولات صنایع دستی ایران است. چه اینکه محصولات صنایع دستی ایران صرفاً جنبه تزییناتی و تشریفاتی نداشته و عموماً علاوه بر وجه زیبایی‌شناسانه آن دارای عنصر کاربردی می باشند.
و در زندگی روزمره دارای مصارف و کاربرد فراوان هستند. از دیگر نکات مهم که باید اذهان را نسبت به آن آماده سازی و آشنا ساخت اینکه محصولات صنایع دستی ایران به لحاظ کیفیت و همچنین مصالح اولیه ساخت آن به مراتب بالاتر و بادوام تر از نمونه های مشابه خارجی است. نکته سوم دیگر اینکه با توجه به اینکه تمامی مواد و مصالح اولیه ساخت محصولات گوناگون صنایع دستی ایران از جمله : میناکاری، خاتم کاری، فیروزه کوبی، مس و پرداز، قلمزنی، حکاکی مس، منبت و معرق، ترمه، قلم کار، گلیم، گبه، جاجیم و… داخلی بوده و موجود می باشد، لازم است که مسئولین امر در زمینه دسترسی و تهیه این مواد و مصالح را برای تولیدکنندگان و هنرمندان صنعتگر سازنده فراهم نمایند و پشتیبانی‌های لازم حقوقی و قانونی را از آنان به عمل آورده تا بدین وسیله زمینه رشد و اعتلا و توسعه این صنعت_هنر ملی و بومی را بیش از پیش فراهم نمایند. و در زمینه صادرات محصولات فوق با یاری و نیز وضع قوانین تسهیل کننده امر صادرات نیز پشتیبان باشند.

شرکت هفت گردون خیال و نگاهی به افق های پیش روی

شرکت هفت گردون با ترسیم چشم‌اندازی روشن برای این میراث گرانبهای ملی پای در این راه روشن گذارد و با بهره مندی از متبحرترین استادکاران هنرمند اقدام به گردآوری، تولید و همچنین عرضه بهینه و به روز این محصولات زیبا و اصیل نموده است. هفت گردون با طراحی و ساخت جعبه های بسیار متنوع و جذاب شامل جعبه های پی وی سی طرح چوب، فلز، چوبی، جعبه های روکش چرم، روکش مخمل، جعبه های مگنتی، مقوایی، پلکسی، خاتم و… و نیز ایده خلاقانه در طراحی پکیج های متفاوت از جمله محصولات وی آی پی، هدایای مدیران، هدایای سازمانی و تبلیغاتی، بسته های اقتصادی، هدایای مناسبتی، هدایای خاص و… که همگی در وبسایت جامع هفت گردون خیال جهت مشاهده و تهیه خریداران و متقاضیان محترم موجود می باشند، گامی در راه رسیدن به افق های روشن پیش روی برداشته است و همچنین آماده دریافت پیشنهادات و بهره مندی از نظریات سازنده عزیزان و دوست داران این میراث ملی میباشد. من یک بلاک متن هستم، روی دکمه ویرای کلیک کنید تا این متن را تغییر دهید.

ست گلدان و قندان فیروزه کوبی
ست شکلات خوری خاتم کاری

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.