13 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > سفره هفت سین ۱۴۰۰ با صنایع دستی

سفره هفت سین ۱۴۰۰ با صنایع دستی

عید نوروز و سفره هفت سین ویژه آن دو جزء لاینفک و تنیده در هم هستند.
سفره هفت سین از پر معناترین و پر مفهوم ترین سمبل های زیبای عید نوروز می باشد، تمامی اجزای هفتگانه سفره هفت سین دارای مفاهیمی عمیق و مرتبط با زندگی و بهار طبیعت است و تمامی اعضای خانواده حلول سال نو را در کنار سفره هفت سین آغاز می نمایند.
رفته‌ رفته همانند تمامی سمبل های ملی و مذهبی سفره هفت سین نیز دچار تغییر و تحولاتی رو به جلو و روزآمد گردیده است و مواردی به آن اضافه گردیده است و علاوه بر آن آرایه های تزئینی در ابعاد و اشکال متفاوتی بدان راه یافته است.
سفره‌ های هفت‌ سین در اشکال سنتی و همچنین مدرن امروز جایگاه خاص خود را در جامعه یافته است.
اشکال سنتی آن با بهره گیری از زیرساخت‌ های صنایع دستی ایران، ویژگی ها و جلوه خاص خود را دارد و اشکال مدرن تر آن با در نظر گرفتن پسند نسل های جوان‌ تر و امروزی تر طراحی و خلق گردیده‌ اند. به سفره زیبای هفت سین دیوان نفیس حافظ، کلام الله مجید، ماهی قرمز، عود و اسپند اضافه گردیده که البته هر کدام از موارد ذکر شده نیز دارای بار معنایی خاص و مفهومی بالایی بوده و بی سبب به سفره هفت سین راه نیافته اند.
در شکل سنتی آن که با بهره‌ مندی از ظروف و محصولات زیبایی صنایع دستی طراحی و ساخته گردیده است ما شاهد استفاده از سفره قلمکار و یا ترمه به عنوان سفره زیرین می باشیم که جلوه ویژه ای به سفره هفت سین می‌ بخشد و ظروف مورد مصرف در آن از حوزه‌ هایی همچون : میناکاری، خاتم کاری، سفال و سرامیک می باشد. بسیاری از شاخه های متنوع صنایع دستی ایران می تواند تامین کننده ظروف مورد مصرف در سفره هفت سین باشد و به زیبایی سفره هفت سین بیفزاید، از جمله شاخه‌ های خاتم‌ کاری، میناکاری، نقره نما، مس و پرداز و فیروزه کوبی.
همچنین است آینه و شمعدان مورد مصرف در سفره هفت سین که هم خاتم‌ کاری هم فیروزه کوبی و هم نقره نما با ارائه آینه و شمعدان های خاص جلوه بخش سفره هفت سین نوروزی می‌ باشند.

ست هفت سین فیروزه کوبی

هفت سین های انحصاری هفت گردون

در استقبال از نوروز ۱۴۰۰ و حلول سال نو، بازرگانی هفت گردون خیال علاوه بر تدارک پکیج های انحصاری و ویژه خود متشکل از نفیس ترین محصولات و هدایای صنایع‌ دستی، اقدام به عرضه انواع سفره های هفت سین خود در اشکال مدرن و سنتی نموده است.
ست هایی با امکان تغییر و انتخاب رنگ دلخواه متقاضیان محترم به عنوان سوپرایز ویژه هفت گردون برای مشتریان گرامی.
پکیج‌های ویژه هفت گردون با هدف رفع نیاز حوزه‌ هایی همچون : هدیه مدیر، هدیه رئیس، هدیه اداری، هدیه سازمانی، هدیه خاص، هدیه لوکس، هدیه ویژه، و هدیه جدید فراهم گردیده است.
علاوه بر آن به عنوان انتخاب هدیه نوروزی برای اشخاص و سایر آحاد و طبقات مختلف جامعه نیز دارای کاربرد بوده و شایسته است.
وبسایت جامع هفت گردون خیال دربردارنده تمامی پیشنهادات فوق در خدمت شما متقاضیان محترم هدایای اصیل و نفیس بوده و پاسخگویی متعهد برای شماست.

ست هفت سین مدرن

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.