07 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > صنایع دستی ایران نقطه اشتراک اقوام و ملیت های ایران

صنایع دستی ایران نقطه اشتراک اقوام و ملیت های ایران

در تاریخ فرهنگ و تمدن هر ملت، قوم و نژادی بعضی از عوامل اعم از فرهنگی، هنری، علمی، ادبی و مذهبی وجود دارند که آن عوامل یا عامل نقطه اتصال حلقه‌های زنجیره سازنده آن ملت یا قومیت است. شاهد مثال در فرهنگ مذهبی ما وقایع تاریخی عاشورا و تاسوعای حسینی است که یک نقطه اتصال و یک وجه اشتراک ما بین تمامی اقوام و طوایف، گرایش‌ها و نحله های سنتی، بومی، مذهبی و فرهنگی گوناگون است. یا در بعد فرهنگی شاعر برجسته میهنمان حافظ یک نقطه اشتراک بسیار قوی و فراگیر در حوزه ادبیات و فرهنگ ادبی این سرزمین می باشد. یا کوه‌دماوند سمبل ایستادگی، صلابت و شکوه در تمامی اقوام حاضر در این خاک است.
بر این اساس است صنایع دستی ایران که با وجود تنوع فراوان در نوع محصولات ویژه هر منطقه دارای دو خصوصیت مشترک مابین تمامی آنان است و آن عبارت است از حضور توأمان دو وجه کاربردی و وجه تزیینی و زیبایی آن. تمامی محصولات صنایع دستی ایران عمدتاً دارای وجه کاربردی بوده و همچنین جلوه بخش، زینت بخش و زیباگر منازل و اماکن می باشند. خاتم کاری، فیروزه کوبی، مس و پرداز، مینای کاری روی مس طلا نقره و شیشه، منبت، معرق، جاجیم، گلیم، فرش، سفالگری، شیشه و سرامیک، حکاکی مس، قلم‌زنی، ترمه، قلمکار و… تمامی از مهمترین شاخه های صنایع دستی ایران می باشند که توانسته اند گستره‌ ای ملی و حتی بین المللی بیابند.
فرش تبریز یا فرش کاشان به تنهایی هنر فرش ایران را نمایندگی نمی نمایند، بلکه فرش ایران است که به عنوان یکی از سمبل های برجسته صنایع‌دستی ایران در سطح ملی و بین‌المللی شناخته شده است. این امر در دل خود نوعی همبستگی ملی ایجاد می نماید که بسیار مطلوب و دلخواه می باشد و موجب غرور ملی است.

هفت گردون خیال معرف بهترین های صنایع دستی ایران

شرکت هفت گردون خیال با حضوری متعهدانه و پرتلاش در عرصه صنایع‌دستی ایران وجهه همت خود را بر معرفی و عرضه نفیس ترین و زیباترین این آثار بنا نهاده است. مجموعه‌های بی‌نظیر معرفی شده توسط هفت گردون در وبسایت جامع خود شامل بسته‌های اقتصادی، هدایای مدیران، هدایای مناسبتی، محصولات وی‌آی‌پی، هدایای تبلیغاتی و سازمانی، هدیه خاص، هدیه ویژه و فاخر ترکیب متفاوت و جذابی از شاخه های مختلف صنایع دستی از جمله خاتم کاری،فیروزه کوبی، مس و پرداز، میناکاری روی طلا نقره شیشه و مس،ترمه، قلمکار، نقره نما و… می باشد که جهت سهولت در امر انتخاب هدایای نفیس به صورت پکیج های انحصاری هفت گردون خیال خدمت علاقمندان و متقاضیان محترم اعم از افراد، نهادها و سازمان‌های دولتی و خصوصی عرضه گردیده است.

ست گلدان فیروزه کوبی و کتاب نفیس

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.