08 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > خاتم کاری > دستبند خاتم کاری

دستبند خاتم کاری

از شاخصه های مهم، بی بدیل، اصیل و جذاب صنایع دستی ایران هنر-صنعت خاتم کاری می باشد. هنری والا و دیرین با ویژگی‌ های خاص و منحصر به فرد. خاتم ایران به ویژه خاتم شیراز دارای آنچنان پتانسیل بالایی است که به تنهایی می‌ تواند نماینده پر ابهت و عظمت میهن عزیزمان باشد، که هست. چه این که خاتم ایران دارای شهرت، محبوبیت و اعتبار جهانی است. خاتم شیراز سوغات محبوب توریست های خارجی در هنگام بازگشت به ممالکشان است. همچنین در داخل در کمتر سرایی از محصولی خاتم‌کاری خالی است، از همین روی است که حوزه محصولات خاتم بسیار گسترده و شاید بی رقیب باشد. طیفی رنگین از محصولات خانگی، اداری، فرهنگی، سرگرمی، ورزشی، تزئینی و… در گذشته ها و سدهای نه چندان دور از خاتم کاری در معماری و طراحی داخلی بناها، تالارها و کاخ‌ های سلاطین دربار و طبقات اشراف جامعه نیز بهره برده می شد. آثار و ابنیه و ادوات برجای مانده از آن دوران گواه این امر می باشد. به هر جهت خاتم کاری توانسته است با ورود به حوزه اجتماعی و زیست روزمره طبقات گوناگون جامعه، ریشه در بیشتر شئونات زیست روزمره ما بدواند و اثری از خود به یادگار بر جای بگذارد.
خاتم شیراز با ظرافت بی نظیر در نقش و طرح و ساخت استادانه و جلوه‌ای تمام عیار کماکان حرف اول را در این هنر-صنعت می‌زند لیکن به جهت اعتلا، رشد و پیشرفت چه در عرصه داخلی و چه در امر صادرات این کالای هنری ارزشی گرانقدر، می بایست مسئولین محترم مربوطه در حوزه کاری خویش طرحی نو در افکند و با رفع موانع قانونی و حقوقی احتمالی و پشتیبانی از سرمایه‌ گذاران محترم و تشویق ایشان به ورود به این عرصه بستر سازی مناسب چه به لحاظ فرهنگی و چه به لحاظ ساختاری در امر تولید و نیز تهیه مواد اولیه مناسب استاندارد و بهای معقول، تبلیغات محیطی و رسانه‌ ای مناسب و شایسته به ویژه در صدا و سیما و توجه به مقوله صنایع‌ دستی به عنوان میراثی ملی، ارزشمند و هویت ساز در کتب مقاطع مختلف تحصیلی به ویژه برای نوجوانان آینده ساز میهن عزیزمان، اقدامات عملی مناسب را آغاز نمایند.
یکی از حوزه های تحت پوشش خاتم، حوزه زیورآلات می باشد که با ورود جوانان خلاق و هنرمند به این عرصه شاهد شکوفایی و حیاتی نو در این عرصه هستیم. زیورآلات خاتم نیز ماه حصل ورود شجاعانه و جسورانه این قشر خلاق و نوجو به این عرصه می باشد.
دستبند خاتم از جمله زیورآلاتی است که با استقبال شایان توجهی از سوی جوانان امروزی روبرو گردیده است. نقشی از خاتم در وسط و دستبند هم از متریال هایی چون چرم، مهره های سنگی از جمله سنگ یشم و مهره های چوبی ساخته گردیده است. تنوع قابل توجه این دستبند ها می تواند هر سلیقه و سبکی را پاسخگو باشد. البته لازم به ذکر است که ست زیورآلات خاتم نیز متشکل از گوشواره، گردنبند، دستبند و انگشتر موجود بوده و هواخواهان بسیار خود را دارد.

صنایع دستی اصفهان و صادرات

هدایای خاتم‌ کاری هفت گردون خیال

هفت گردون خیال با استفاده وافر از هدایای خاتم کاری استاد کاران خود در چیدمان پکیج های ابداعی و انحصاری هفت گردون، ادای دینی شایسته به این هنر-صنعت گرانقدر میراث ملی نموده است.
پکیج هایی تحت عناوین : بسته های اقتصادی، هدایای مدیریتی، محصولات آنتیک، محصولات وی آی پی، هدایای تبلیغاتی، هدایای اداری، هدایای مناسبتی، هدیه خاص، هدیه لوکس، هدیه جدید، هدایای فاخر و… برای دیدن کلیه‌ پکیج های پیشنهادی همچنین سایر آثار نفیس و جذاب صنایع دستی هفت گردون خیال می توانید به وبسایت جامع هفت گردون خیال مراجعه کرده و سفری لذت بخش، زیبا، متنوع و به صرفه را تجربه نمایید.

ست نفیس گلدان خاتم کاری و قلمدان خاتم

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.