08 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > خاتم کاری > صندوق مزار خاتم امام حسن عسگری

صندوق مزار خاتم امام حسن عسگری

حوزه نفوذ خاتم در تمامی ارکان و عرصه‌های زیست اجتماعی، انفرادی، فرهنگی ورزشی و مذهبی ما مشهود است. اصالت هنر-صنعت خاتم ایران و زیبایی و ظرافت آن زبانزد عام و خاص می‌باشد و خوشبختانه مرزهای میهن عزیزمان را نیز در نوردیده است. خاتم شیراز و خاتم اصفهان دو قطب مهم تولید و عرضه خاتم اصیل و نفیس ایرانی است. صنایع دستی ایران به مدد بار عظیم فرهنگی و هنری خود به حوزه‌های مذهبی و معنوی ما نیز راه یافته است. ذوق سرشار هنرمندان و صنعتگران عزیزمان هنگامی که به پشتوانه اصول و ارزشهای معنوی و عقیدتی نیز مجهز شوند، حاصل شاهکارهایی در عالم واقع خواهد شد که لب ها را به تحسین و دیدگان را به تحیر وا می‌دارد. در اماکن مقدس و بقاع متبرکه ایران به روشنی این تلفیق نمایان و عیان است. صنایع دستی نفیس و اصیل ایرانی از جمله فیروزه کوبی، میناکاری، خاتم کاری، نقره کاری، آیینه‌کاری و طلا کاری را می‌توان در آرایه های حرم ائمه (ع) و نوادگان آن یافت. خاتم‌کاری نیز در این راستا ورودی موفق، تأثیرگذار و چشمگیر را تجربه کرده است در جای‌ جای بسیاری از اماکن و بقاع متبرکه و حرم ائمه اطهار (ع) می‌توان شاهد این جلوه گری بود. از خاتم‌کاری علاوه بر اینکه در ساخت درب های ورودی، ضریح و با زاویه های گوناگون فضاهای داخلی حرم های متبرک استفاده می‌شود، در ساخت صندوق‌ های مزار ائمه اطهار و نوادگان ایشان به کرات استفاده گردیده است که از آخرین این نمونه موفق زیبا و چشم گیر آن می‌توان به صندوق ویژه قبر حرم مطهر امام حسن عسگری (ع) اشاره کرد. صندوقی زیبا از تلفیق خاتم و قلمکار حاصل دست هنرمندان برجسته خاتم کار و قلم زن شهرکرد. صندوقی که آمیخته با عشق و تجربه و تخصص و تعهد ساخته شده است و زیبایی و جذابیت بصری و معنوی حرم مطهر ایشان را دو چندان کرده است و هم اکنون بر مزار ایشان نصب و می درخشد.

خاتم های هفت گردون خیال

از اولویت های تولید و عرضه محصولات صنایع دستی در هفت گردون خیال، بلاشک خاتم کاری است. چه اینکه خاتم کاری از اصیل ترین، اصلی ترین و جذاب ترین حوزه های موجود صنایع دستی ایران می باشد که توانسته جایگاهی بالا و شایسته را برای خود ابتیاع نماید.
هدایای خاتم کاری از اصلی ترین محصولات تشکیل دهنده پکیج های ابداعی و انحصاری شرکت هفت گردون خیال است که در ترکیب با محصولاتی از سایر حوزه های صنایع دستی نظیر میناکاری روی مس سفال شیشه طلا و نقره، فیروزه کوبی، نقره نما، مس و پرداز، ترمه و قلم کار، محصولات چرمی، الکترونیکی، سفال، سرامیک، دیوان اشعار، کتب مذهبی و… تشکیل دهنده پکیج هایی نظیر بسته های اقتصادی، محصولات آنتیک، محصولات وی آی پی، هدایای مدیران، هدایای تبلیغاتی، هدایای سازمانی، هدایای مناسبتی، هدیه خاص، نفیس و فاخر می باشند.
متقاضیان محترم با ورود به وبسایت جامع هفت گردون خیال عرصه‌ها، بسته‌ها، هدایا و در نهایت دنیایی زیبا، متنوع و جذاب را مشاهده خواهند فرمود و می‌توانند عرصه‌ها، تجربه‌ها و پیشنهادات جدیدی را دنبال نمایند.

صنایع دستی اصفهان ویژه هدایای اداری

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.