08 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

قاب خاتم

خاتم کاری را به جرأت می‌توان سرآمد هنرها و صنایع دستی متنوع و اصیل ایران نامید. البته اگر حوزه هنر-صنعت فرش دست بافت ایران را حوزه ای جداگانه و خاص تلقی نماییم. چه آن نیز توانسته است به عنوان یکی دیگر از نمایندگان شایسته و اصیل صنایع‌ دستی ایران در عرصه‌ های داخلی و نیز بین المللی خوش بدرخشد.
اصالت و وجاهت خاتم به عوامل گوناگونی بستگی دارد که به عنوان نمونه می‌توان سرفصل وار به چند مورد آن اشاره ای کوتاه نمود. ظرافت گل های مثلثی خاتم، استفاده از گره‌ها و گل‌های بیشتر در مساحت کمتر، زیرساخت یکنواخت و همگن، استفاده از چسب مرغوب، بهره مندی از مفتول های چوبی از چوب های خاص، کمیاب و مستحکمی همچون فوفل، لعاب دهی صاف و یکنواخت بدون پستی و بلندی، شناسنامه‌ دار بودن محصول شامل نام استاد، مواد به کار رفته و تاریخ ساخت.
این ها تعدادی از شاخصه های خاتم اصیل و مرغوب از خاتم نامرغوب و غیر اصیل است.
از حوزه های بسیار پر محصول، زیبا و کاربردی خاتم کاری قاب های جذاب خاتم می باشد که در ابعاد و اشکال بسیار متنوع، زیبا و جذابی طراحی و تولید گردیده اند. این قاب های زیبا یا به صورت تمام خاتم هم و یا تلفیقی با بعضی از شاخه‌های مهم صنایع دستی ایران نظیر میناکاری و نگارگری عرضه می گردند. این قاب ها دارای کارکردهای گوناگون بود که بسیار جالب نظر و توجه است. در بعضی از محصولات شاهد قاب آینه می باشیم، در بعضی دیگر قاب خاتم و پلاک قلمزنی را شاهد می باشیم، پلاک ها دارای کارکردهای متفاوتی هستند، یا تزیینی بوده یا اینکه لوگو و آرم خاصی را عرضه نموده اند.
قاب مورد نظر در این گفتار از مجموعه قاب های خاتم دیوارکوب تزیینی می‌ باشد که اضلاع قاب، به زیبایی و استادی هر چه تمام‌ تر خاتم‌ کاری گردیده و بر صفحه قاب شاهد بته جقه ای بسیار زیبا و پرکار مزین به نام الله می باشیم.
در بعضی دیگر پلاک ها آراسته به آیات و احادیث نام ائمه یا اسماء متبرک الهی هستند. این محصول بسیار نفیس و ارزشمند، هدیه ای خاص به ویژه در ایام اعیاد مذهبی همچون عید غدیر، قربان و عید فطر می باشد.

ست گلدان و قلمدان خاام کاری

هفت گردون خیال قاب خاتم های ویژه و زیبا

شرکت بازرگانی هفت گردون خیال تاکنون تأمین‌ کننده قاب تابلو های خاتم ویژه پلاک دار برای نهادها و ارگان‌های مختلف بوده است.
همچنین هفت گردون خیال از قاب های خاتم و مینیاتور خود و هدایای خاتم کاری در چیدمان های جذاب هدایای صنایع دستی به ویژه در پکیج های انحصاری خود بهره برده و می برد. پکیج هایی همچون بسته های اقتصادی، هدایای مدیران، محصولات آنتیک، محصولات وی آی پی، هدایای تبلیغاتی، هدایای اداری، هدایای سازمانی، هدیه خاص، هدیه لوکس، هدیه جدید، هدایای مناسبتی و…
وبسایت جامع هفت گردون خیال ارائه گر انواع هدایای نفیس صنایع دستی خود بوده و بدین منظور می توانید با مراجعه به آن شما نیز در رونق و گسترش هر چه بیشتر صنایع دستی ایران سهیم باشید.

ست بشقاب خاتم کاری

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.