08 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > صنایع دستی ایران و اصفهان رسانه‌ ای فرهنگی

صنایع دستی ایران و اصفهان رسانه‌ ای فرهنگی

صنایع دستی ایران و اصفهان به مثابه موجودی زنده، پویا و فعال می باشد که بیش از هر چیز حامل بار فرهنگی، تمدنی و ملیتی است. جدای از حضور پر رنگ صنایع دستی در حوزه اقتصاد و معیشت بخش عظیمی از آحاد جامعه مستقیم یا غیر مستقیم، در عرصه‌ های فرهنگی، تاریخی و ارزشی نیز شاهد این حضور پرثمر، پویا و زنده می‌باشیم.
آثار هنری و به ویژه صنایع دستی ایران منبعث از نگاه هستی شناسانه خالق آن می باشد. هنرمند و صنعتگر صنایع دستی با خلق هر اثر، بخشی از هویت و ارزش های متعالی و زیبایی شناسانه خود را گویا به اثر منتقل می نماید و محصول به مثابه رسانه‌ ای ارزشمند حامل پیام معنوی هنرمند به میان جامعه عمل می نمایند و بدین گونه است که ما شاهد انتقال فرهنگی بین بخشی و در نگاهی وسیع تر بین نسلی به واسطه حضور محصولات زیبا و هنری در میان خانه‌های خود می گردیم.
با این دیدگاه صنایع دستی می‌تواند به مثابه رسانه ای فراگیر، خلاق و صادق در خدمت هویت بخشی فرهنگی و ملی ما انگاشته شود. با توجه به تکثر فرهنگی، قومیتی و جغرافیایی میهن عزیزمان آشکار می‌گردد که چه سطح وسیعی از تبادل و تأثیر و تأثرات طبیعی، بکر و جذاب را شاهد خواهیم بود.
هر قومیتی دارای بار فرهنگی و جلوه های ارزشی ویژه خود می باشد که مستقیماً در دستاورد های صنایع‌ دستی آنان متجلی هستند.
فیروزه نیشابور، فرش کرمان، خاتم شیراز، مینای اصفهان، ترمه یزد، گیوه کرمانشاه، سفال لالجین، زیورآلات صائبین اهواز، سوزن دوزی بلوچ، شال ترکمن و ده‌ها و صدها مثال دیگر گواهی بر این مدعاست.
بر گردن میهن عزیزمان آویزی زیبا خوش می‌درخشد و حلقه‌ های طلایی زنجیر آن متصل به هم انگاره ای پرتلاٌلو ساخته‌اند مزین به نام صنایع‌ دستی ایران. این میراث ملی هم اکنون در دستان ماست و می بایست آن را پویاتر، زنده تر، زیبا تر و پربارتر به آیندگانمان بسپاریم، زیرا که صنایع دستی ایران نمادی برجسته، درخشان و اصیل از هویت فرهنگی، ملی و تاریخی ماست است.

صنایع دستی نفیس هفت گردون

شرکت بازرگانی هفت گردون خیال و میراث داری خلاقانه و متعهدانه

شرکت هفت گردون خیال با حضور در این عرصه ملی با تلاشی مضاعف تمامی تلاش و توان خود را معطوف به رشد، تعالی و ترقی این میراث ارزشمند ملی مصروف داشته است.
صنایع دستی متنوع هفت گردون با ارائه ای نوین در قالب پکیج های انحصاری متنوع شامل هدایای صنایع دستی اصیل و متنوعی است که جهت پاسخی شایسته به نیاز متقاضیان محترم به این دست از هدایای ارزشمند تولید و عرضه گردیده اند. هدایایی تحت عناوین : بسته های اقتصادی، هدایای مدیران، محصولات آنتیک، محصولات وی آی پی، هدایای تبلیغاتی، هدایای سازمانی، هدیه اداری، هدیه خاص، هدیه لوکس، هدیه جدید، هدایای مناسبتی و…
وبسایت جامع هفت گردون خیال منظومه‌ای رنگین و جذاب را برای علاقمندان و متقاضیان گرامی اعم از اشخاص، نهادها، سازمان ها و ارگان های دولتی و خصوصی تدارک دیده است که با ورود به آن شما نیز نظاره گر این منظومه زیبا، متفاوت، خاص و اصیل باشید و تجربه ای شیرین و متفاوت را در تهیه هدایای صنایع دستی به ارمغان ببرید.

ست بشقاب میناکاری روی سفال

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.