07 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > بشقاب میناکاری روی سفال طرح آیات

بشقاب میناکاری روی سفال طرح آیات

هنر-صنعت زیبای میناکاری از دیرین ترین هنرهای صنایع دستی کشور عزیزمان میباشد. هنری شاید به درازای قدمت این دیار هنرخیز و هنرپرور. میناکاری دارای گرایش های متنوع بوده که هر کدام جلوه های خاص خود را دارد که اهم آن عبارتند از میناکاری روی مس، سفال، شیشه، طلا، نقره، برنج و چوب.
هر کدام از گرایش های فوق دارای محصولات متفاوت هستند و عموماً کاربردی بوده و البته شاخصه مهم و نمایان وجه زیبایی این آثار می باشد، که نقشی بسزا در زیباسازی مکان مورد استفاده دارد. محصولات و هدایای میناکاری سفال امروزه با استقبال گسترده روبرو گردیده که ناشی از حضور ورود جوانان هنرمند و خلاق به این عرصه می باشد، جوانانی که دارای دیدگاهی نوین و روزآمد بوده و خلاقیت ناشی از جسارت و نوآوری را چاشنی طراحی زیرساخت و نیز آرایه های آن می نمایند.
شهر لالجین همدان به عنوان شهر جهانی سفال و نیز پایتخت سفال ایران طلایه‌دار تولید و عرضه این محصولات زیبا بوده و هنرمندان بسیاری را در این عرصه تقویم جامعه نموده است.
محصولات متنوع و جذاب میناکاری روی سفال بیشتر در حوزه ظروف و ادوات خانگی و نیز محصولات تزئینی و دکوراتیو بوده، از جمله انواع بشقاب ها و کاسه ها، گلدان های متنوع، آویزها و دیوارکوب های متنوع و جذاب، انواع پایه های چراغ و چراغ های فانتزی روشنایی، انواع لیوان و ماگ های مختلف. یکی از محصولات خاص این حوزه بشقاب دیوارکوب سفالی با نقش برجسته آیات قرآنی و حاشیه میناکاری با اسلوب اسلیمی و ختایی بوده که جذابیت بی‌نظیری داشته و هدیه ای است که علاوه بر جلوه فوق العاده بصری به سبب نقش آیات قرآنی به عنوان هدیه معنوی نیز دارای کاربردهایی فراوان در مناسبت های ویژه مذهبی همچون اعیاد فطر، قربان، غدیر و مبعث بوده و اهدای آن جلوه ای روحانی و بازخوردی معنوی بر جای خواهد گذاشت.

ست بشقاب و گلدان میناکاری

هفت گردون خیال هدایای میناکاری و پکیج های انحصاری

شرکت بازرگانی هفت گردون خیال خرسند است که در مجموعه خویش از حضور اساتید هنرمند میناکار و خاتم کار بهره می‌برد.
هدایای میناکاری هفت گردون به صورت مجزا یا در ترکیب با هدایای نفیس دیگر صنایع دستی چون خاتم کاری، فیروزه کوبی، نقره نما، مس پرداز و محصولات مکمل نظیر لوازم التحریر لوکس مدیریتی، محصولات چرمی، محصولات الکترونیکی، دیوان اشعار و کتب مذهبی تشکیل دهنده پکیج های انحصاری هفت گردون بوده و شامل عناوینی چون بسته های اقتصادی، محصولات آنتیک، هدایای مدیریتی، محصولات وی‌ آی‌ پی، هدایای تبلیغاتی، هدایای اداری، هدایای سازمانی، هدیه خاص، هدیه لوکس، هدیه جدید، هدایای فاخر و… می باشد. وبسایت جامع هفت گردون خیال عرصه ای است متفاوت با چشم اندازی جذاب به افق های روشن و تابناک در عرصه صنایع دستی اصیل و نفیس.

ست بشقاب و گلدان سفال

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.