07 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > جای قاشق چنگال میناکاری

جای قاشق چنگال میناکاری

میناکاری هنری با اصالت، میراثی ماندگار، با شکوه و رؤیایی
در وصف جذابیت‌های این قسم از صنایع دستی ارزشمند بسیار می‌توان سخن راند. استاد میناکار فلز سرد، سفال خام و شیشه بی رنگ را با هنرمندی و خلاقیتی ستودنی به اثری ارزشمند و ماندگار تبدیل می‌نماید. نقوش سنتی و نیز مدرن میناکاری با ظرافت و جذابیت هرچه تمام تر به شیئی بی روح، جان بخشیده و آرامش بیکران آبی آسمان را در دست ساخته خود متجلی می نماید.
انحنای نرم خطوط، ترنج های زیبا، گل و مرغ های گویا بهشتی و بته جقه های الوان ما را به ضیافت معنوی برده و مهمان جهان متعالی و روح بخش خود می نماید.
هنر مینا‌کاری از دیرینه ترین و اصیل ترین هنرهای به یادگار مانده این دیار هنرخیز می باشد. نقوش ساده و ابتدایی اولیه بر روی ظروف سفالین را می‌توان منشأ این هنر زیبا و اصیل قلمداد نمود. هنری که به مرور زمان و طی سده ها به تکامل رسیده و بر این مبناست که آنچه امروز از این هنر فاخر در برابر دیدگان ماست میراثی گرانقدر است که ایجاب می‌نماید نگاهبانی شایسته برای حفظ و ترویج آن بوده و آن را متکامل تر و زیباتر به آیندگان بسپاریم. هنر مینا‌کاری بر زیرساخت های متنوع و گوناگونی عرضه می گردد و بر آن مبنا دارای کارکردهای متفاوت هستند. میناکاری روی مس، سفال، شیشه، طلا، نقره، برنج و چوب. حوزه میناکاری روی مس یکی از پر محصول ترین و رایج ترین شاخه‌های حال حاضر این هنر-صنعت بوده که میناکاران برجسته و متبحر به ویژه در شهر هنر خیز اصفهان، چراغ آن را فروزان و روشن نگاه داشته‌اند.
محصولات این شاخه عمدتاً در رده محصولات خانگی و دارای کاربرد روزانه در زندگی می باشد. مانند گلدان ها و بشقاب های متنوع ک، انواع کاسه های زیبا، شکلات خوری، گزخوری، آجیل خوری، سنگاب، انواع قاب آینه های زیبا، سرویس چای خوری وسرویس شربت خوری.
از جمله این محصولات زیبا جای قاشق و چنگال میناکاری می باشد. این محصول جذاب در ابعاد ویژه خاص طراحی شده. لبه های کار ساده یا دالبری بوده و سطح کار با رنگ آمیزی های جذاب ویژه این محصولات منقوش به زیباترین نقوش اصیل و سنتی ایرانی گردیده است. این ظرف زیبا در کنار سایر ظروف میناکاری شده از قبیل شیرینی خوری، میوه خوری و سرویس چای و شربت خوری تشکیل دهنده یک مجموعه بی‌نظیر و فوق‌العاده می‌باشد. هارمونی ناشی از کنار هم قرار گرفتن این مجموعه در میز پذیرایی دارای جاذبه‌ ای فوق‌العاده بوده و نشان از حسن سلیقه،دقت نظر و توجه مهماندار به نحوه پذیرایی و احترام به مهمان خود میباشد.

ست گلدان و بشقاب میناکاری اصیل

هدایای میناکاری هفت گردون خیال

شرکت هفت گردون خیال در راستای میراث داری مفروض خود تولید و عرضه بهینه و متفاوت هدایای میناکاری را در دستور کار خود قرار داده است.
هفت گردون در پکیج های ابداعی و انحصاری خود که دارای تنوع و جذابیت مطلوبی نزد مخاطبین و متقاضیان محترم است، از محصولات زیبای میناکاری استادکاران خود بهره برده و چیدمان های زیبا و جذابی را ارائه نموده است.
پکیج های انحصاری هفت گردون تحت عناوینی چون بسته های اقتصادی، هدایای مدیران، محصولات آنتیک، محصولات وی آی پی، هدایای تبلیغاتی، هدایای سازمانی، هدایای اداری، هدیه خاص، هدیه لوکس، هدیه جدید، هدایای فاخر، هدایای مناسبتی و… عرضه گردیده اند، که تماماً در وبسایت جامع هفت گردون خیال جهت مشاهده و تهیه متقاضیان گرامی موجود بوده و آماده ارائه و عرضه می باشد.

گلدان میناکاری

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.