07 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > سماور میناکاری روی سفال

سماور میناکاری روی سفال

میناکاری هنری است بی بدیل، متنوع، اصیل و فرح‌بخش. چه اینکه دایره نقش و رنگ در میناکاری محدودیتی ندارد و ذهن خلاق هنرمند میناکار می‌تواند هر روز نقشی بزند و طرحی نو در افکند. رنگ های درخشان، شاد، انرژی بخش و تأثیر گذار میناکاری های امروزی که بنا بر سلیقه و پسند نسل‌های امروزی متنوع تر و رنگین تر گردیده است خلاقیت در این حوزه را وسیع تر و چشم نوازتر کرده است. علاوه بر آن زیرساخت‌های میناکاری نیز شامل بخش وسیعی از تجهیزات روزمره مورد کاربرد در زندگی ما گردیده است، به ویژه در ظروف و ادوات پذیرایی که در عمده محصولات موجود می‌توان شاهد این تأثیرپذیری بود. محصولات میناکاری عمدتاً در حوزه مس و مینا مشاهده می‌گردد و در مراتب بعدی میناکاری روی سفال، شیشه، طلا و و نقره قرار دارند.
زیرمجموعه مینا و مس را اصفهان نمایندگی می نماید و میناکاری روی سفال را لالجین همدان و هر دو گرایش دوش به دوش گوی سبقت در زیبایی و جذابیت را از یکدیگر می ربایند.
یکی از محصولات فوق العاده و بی نظیر میناکاری که هم در مینا و مس هم در مینا و سفال چشم را خیره به خود و مجذوب می نماید سرویس چای خوری میناکاری است که سماور مینای آن بر تارک آن خوش می درخشد. مجموعه ای فوق العاده جذاب و متفاوت و غیر منتظره در طرح ها، اشکال و صور مختلف و گوناگون که انصافاً انتخاب را برای آدمی سخت می نماید. سماورهای میناکاری علاوه بر این که دارای نقوش بی نظیر مینا می‌باشد به لحاظ ساختار خود سماور نیز محصولی متفاوت، خاص و جذاب است و دارای اغنا و زوایایی نرم و چشم نواز می‌باشد. سماورهای سفال مینا از محصولات ویژه سفال و سرامیک اساتید و هنرمندان لالجین همدان است محصولاتی که آوازه آن مرزهای میهن عزیزمان را پشت سر گذاشته و در آن سوی مرزها متقاضیانی شیفته و مجذوب خود دارد. سماورهای مینا و مس و برنج نیز حاصل دست استاد کاران ماهر و کاردان اصفهانی است که سرآمد تمامی شهرهای ایران زمین در تولید و رشد و گسترش صنایع دستی اصیل ایرانی می باشد که شهرت آن نیز نه تنها داخلی بلکه دارای صبغه ای جهانی است و علاوه بر میناکاری هنرمندان نام آوری را نیز در عرصه های دیگر نظیر خاتم کاری، فیروزه کوبی،نقره نما، مس پرداز، منبت و معرق، حکاکی مس، قلمزنی و قلمکار تقدیم ایران زمین نموده است.

صنایع دستی میناکاری و هفت گردون خیال

ناگفته پیداست که هفت گردون خیال نیز نگاهی ویژه به هدایای میناکاری و زیر شاخه های آن دارد و تمامی مساعی خود را به کار می بندد تا به شایستگی قدرشناس این میراث چندین هزار ساله ایرانی باشد و در کنار آن بتوانند معرفی امین، متعهد و شایسته ای برای عرضه و ارائه آن در جای‌جای میهن عزیزمان و نیز خارج از مرزها باشد.
بر این اساس کلکسیون مینای هفت گردون دارای جذابیت و سرزندگی در خور شأن نام میناکاری بوده و پکیج های ابداعی و انحصاری هفت گردون از جمله بسته های اقتصادی، هدایای مدیران، هدایای تبلیغاتی، محصولات وی آی پی، هدایای مناسبتی، هدایای سازمانی، محصولات آنتیک، هدیه خاص و ویژه هرکدام به تنهایی و یا با ترکیب متفاوت با سایر هدایای تبلیغاتی معرف شایسته‌ای برای این محصولات می باشد

ست ساعت خاتم میناکاری

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.