07 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > صنایع دستی ایران و اصفهان صنعت مادر یا صنعت مکمل

صنایع دستی ایران و اصفهان صنعت مادر یا صنعت مکمل

در جریان رشد، ترقی و پیشرفت اقتصادی یک کشور صنایع و تولیدات وابسته به آن نقش مهم و اساسی ایفا می‌نمایند. توسعه صنعتی متوازن، غیر وابسته و استراتژیک عاملی است که در پی خود برای رشد، توسعه و ترویج بسیاری صنایع دیگر که زیر مجموعه صنایع مادر قرار نمی گیرند، الزامی است. البته این امری دو سویه نیز می‌تواند باشد صنایع مادر و صنایع پایه یک کشور نقش اصلی را در بنای توسعه متوازن، پویا، آینده‌ نگر و جامع ایفا می نمایند، لیکن این پویایی می‌تواند به دنبال خود رشد، ترویج و توسعه سایر صنایع مکمل و غیر پایه را نیز به همراه آورد.
از سویی دیگر رشد و توسعه صنایع مکمل نیز می‌تواند با بازار سازی خود زمینه رشد صنایع مادر را نیز فراهم آورد. صنعت فلزات مثل صنعت فولاد، آهن، مس و… صنعتی پایه است که زیر بنای مورد لزوم بسیاری از صنایع و محصولات گوناگون می باشد. به عنوان مثال فلز مس در صنایع دستی ایران و اصفهان به ویژه در حوزه خاتم کاری، میناکاری و حکاکی مس نقش اساسی داشته و زیر ساخت بسیاری از محصولات در حوزه های نامبرده می باشد. پس فراوانی ورق مس و درنتیجه بهای مناسب آن و در دسترس بودن برای صنعتگران صنایع فوق می‌تواند به رونق این حوزه در صنایع دستی ایران کمک شایانی نماید و از آن سوی تولیدات بیشتر محصولات فوق توسط صنعتگران صنایع دستی منجر به افزایش مصرف آن در سطح کشور گردیده و از این راه به رونق و افزایش فعالیت صنایع مادر (فلزات و در اینجا مس) می افزاید. این رابطه دو سویه در سایر صنایع مادر و صنایع مکمل نیز می تواند صادق باشد.

ست بشقاب و گلدان مس و پرداز

صنایع دستی چه صنایع مادری را پشتیبانی و فعال می سازد

رونق تولید و عرضه صنایع دستی مستقیم و غیر مستقیم نقش اساسی در رونق صنایع مادر دارند.
از جمله صنایع پایه و بنیادینی که در توسعه متوازن نقش داشته و صنایع دستی می‌تواند در رونق و رشد آن نقش داشته باشد می‌توان از صنایع فلزی، ذوب فلزات و فرآورده‌ های آن، صنعت حمل و نقل جاده‌ای، راه سازی، صنایع غذایی، صنعت نساجی، صنایع معدنی، صنایع رزین و رنگ و… نام برد.
تولیدات و محصولات صنایع دستی ایران و اصفهان از جمله خاتم کاری، میناکاری روی مس سفال شیشه طلا نقره و برنج، فیروزه کوبی، مس و پرداز، حکاکی مس، قلمزنی، قلمکار، ترمه، منبت، معرق، صنعت فرش دست بافت، گلیم، گبه، نقره نما و… تمامی با واسطه و بی واسطه در رشد، توسعه و ترقی صنایع مادر و پایه کشور نقش ایفا می نمایند و خود نیز از رشد و توسعه صنایع مادر می توانند بهترین بهره و ثمر را برده و رشد نمایند.

ست گلدان و شیرینی خوری قلمزنی و نگارگری

هفت گردون خیال و رشد و توسعه صنایع دستی ایران

هفت گردون خیال نیز به مثابه مجموعه ای که با حضور در این عرصه، دستی در چرخه تولید و عرضه بهینه این آثار و محصولات دارد، بر خود فرض می‌داند که فعالیت و اقدامات خود را در زمینه تولید و عرضه شکیل تر و بهترین محصولات سامان دهد و به پیش رود. از همین روی است که با اقدام و عرضه پکیج های انحصاری خود متشکل از نفیس‌ ترین دست سازه های صنایع دستی به همراه کالاهایی مکمل از حوزه‌های محصولات چرم و محصولات الکترونیکی، انواع کتب دیوان شعرای نامی و ادعیه مذهبی، لوازم التحریر لوکس اداری و تقویم و سررسید های شکیل مدیریتی گامی در راستای رشد، توسعه و ترقی این صنعت بردارد.
پکیج هایی همچون بسته های اقتصادی، هدایای مدیریتی، هدایای اداری، محصولات آنتیک، هدایای تبلیغاتی، هدیه جدید، هدیه لوکس، محصولات وی آی پی، هدیه خاص، هدایای مناسبتی و… که همگی در وبسایت جامع هفت گردون خیال موجود بوده و متقاضیان محترم می توانند با رجوع به وبسایت هفت گردون و رؤیت محصولات و بسته های پیشنهادی، تجربه خریدی متفاوت، جذاب، امن و به صرفه را به تجارب شیرین خود بیفزایند.

ست شربت خوری مینیاتوری پایه برنز

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.