09 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > ظروف نگهدارنده میناکاری روی سفال

ظروف نگهدارنده میناکاری روی سفال

میناکاری از برجسته ترین و زیباترین هنر-صنعت های صنایع دستی ایران بوده که توانسته است به جایگاه شایسته ای در این میان دست یافته و همواره در صحنه بازار صنایع دستی ایران و هدایای صنایع دستی حضوری موفق، چشمگیر و خلاقانه داشته باشد.
این هنر یکی از اصیل ترین و کهن ترین هنرهای این دیار هنرخیز بوده است. قدمتی شاید به درازای چندین هزار سال. از نخستین دست سازه های سفالینه منقوش به اشکال ابتدایی نظیر بز، ابزار شکار و اشکالی از این دست تا میناکاری های متنوع، زیبا و جذاب امروزی بر ساختارهای متفاوت و گوناگون نظیر میناکاری روی مس، سفال، شیشه، طلا، نقره، برنج و چوب.
شاخه های متنوع هنر میناکاری موجب جذابیتی ویژه گردیده است، جذابیتی که منجر به ورود جوانان هنرمند و خلاق به این عرصه گردیده است، ورودی که توأم با ایجاد تحولی عظیم و رو به رشد و خلاقانه بوده است، به ویژه در حوزه محصولات میناکاری روی سفال، طلا و نقره.
حوزه محصولات میناکاری روی سفال بیشتر در عرصه محصولات روزمره مورد استفاده بوده، مانند انواع ظروف، بشقاب، کاسه، گلدان، سرویس‌ های پذیرایی چای و شربت خوری، آینه و شمعدان های متفاوت و نیز محصولات صرفاً دکوراتیو و تزئینی. عرصه میناکاری روی طلا و نقره عمدتاً حول محور زیورآلات زینتی می باشد که شاهد محصولاتی فوق‌ العاده جذاب، مدرن زیبا و نیز اصیل در این عرصه می باشیم.
این خلاقیت و نگاه نو در حوزه محصولات میناکاری روی سفال نیز تسری یافته است و شاهد تنوع فوق‌العاده از محصولات میناکاری روی سفال به ویژه در شهر جهانی سفال و پایتخت سفال ایران لالجین همدان می باشیم.
یکی از محصولات کاربردی و جذاب این شاخه ظروف سه تکه سفال می باشد که از آن به عنوان جای ادویه، جای قند و چای و شکر در کنار سرویس چای خوری و سماور و یا کاربردهای متنوع دیگر بهره برده می‌شود. این ظروف سه تکه به صورت خمره های متفاوت طراحی شده اند که در سه سایز کوچک، متوسط و بزرگ در کنار هم همراه با درب عرضه می گردند. این ظروف علاوه بر وجه کاربردی آن دارای نمای بسیار زیبا و تأثیرگذار بوده و به عنوان هدایای میناکاری دارای مطلوبیت و جذابیت ویژه می باشند.

ست گلدان میناکاری

بازرگانی هفت گردون خیال و هدایای خاص میناکاری

شرکت هفت گردون خیال مجموعه‌ای از هدایای میناکاری خود را تحت عناوینی متفاوت به صورت انفرادی و یا در پکیج های ویژه و انحصاری در کنار محصولات متنوع دیگر از سایر شاخه‌های صنایع دستی نظیر خاتم کاری، نقره نما، مس و پرداز، فیروزه کوبی، ترمه و قلمکار و به همراه محصولاتی مکمل نظیر انواع سررسید ها و لوازم التحریر لوکس، محصولات چرمی، محصولات الکترونیک و… تحت عناوین : بسته های اقتصادی، هدایای مدیریتی، محصولات آنتیک، محصولات وی آی پی، هدایای تبلیغاتی، هدایای اداری، هدیه لوکس، هدیه جدید، هدیه خاص، هدایای مناسبتی و… عرضه نموده است. وبسایت جامع هفت گردون خیال این هدایای خاص را جهت رؤیت، انتخاب و تهیه متقاضیان گرامی و علاقه‌مند به این آثار در معرض دید شما قرار داده است و امر خرید را به تجربه ای شیرین و متفاوت برای شما به ارمغان خواهد آورد.

گلدان میناکاری

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.