08 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > نصب نماد میراث جهانی یونسکو در محوطه سازه های آبی شوشتر

نصب نماد میراث جهانی یونسکو در محوطه سازه های آبی شوشتر

مدیر پایگاه میراث جهانی شوشتر آقای محمدرضا بهادری با اعلام خبر فوق گفتند: که در راستای استاندارد سازی سایت های جهانی همزمان با روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی, نماد میراث جهانی یونسکو در محوطه آبشارها و آسیاب های آبی این شهر نصب شد.
به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان آقای بهادری روز شنبه ۳۰ فروردین ۹۹ اعلام نمودند که محوطه هایی که نام آنها در فهرست میراث جهانی ثبت شده است، می‌تواند علامت ویژه، نام نماد یا تعریف محوطه های میراث جهانی را داشته باشند. ایشان افزودند این علامت که توسط مایکل اولیف طراحی شده است، نماد همبستگی متقابل عناصر فرهنگی و طبیعی است. مدیر پایگاه میراث جهانی شوشتر در ارتباط با این نماد توضیحا افزودند که این نماد از یک‌ مربع میانی که نشانی از شکل ساخت انسان است و دایره پیرامون آن که بیانگر طبیعت است، تشکیل گردیده.
در ادامه ایشان از ارتباط ذاتی این دو موجود با یکدیگر سخن به میان آورده و افزودند که علامت ویژه همانند جهان گرد است اما در عین حال نشانه حمایت نیز می باشد.
ایشان با تشکر از کارکنان پرتلاش میراث جهانی شوشتر (سازه های آبی-تاریخی) عنوان کرد : سیاست کلی پایگاه علاوه بر حفاظت، مرمت و نگهداری، ساماندهی، آموزش و… استاندارد سازی سایت های تحت اختیار بر مبنای شاخص های بین المللی است که این امر در مبحث استاندارد سازی تحقق پذیرفته است.

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.