07 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > صنایع دستی ضرورت حضور در حراجی های معتبر داخلی و خارجی

صنایع دستی ضرورت حضور در حراجی های معتبر داخلی و خارجی

صنایع دستی عرصه‌ای است که بنا بر ماهیت آن، گستردگی و تنوع محصولات، کیفیت های متفاوت از یک محصول زیبایی انحصاری و فوق العاده بسیاری از آثار و چندین عامل دیگر دارای پتانسیل و ظرفیت ویژه‌ای است که ایجاد می نماید تمهیدات ویژه‌ای جهت رونق و رشد بیشتر آن صورت پذیرد، سرمایه‌گذاری بیشتری به جهت معرفی و شناساندن و تولید و عرضه این آثار صورت پذیرد، تبلیغات مناسب و شایان توجهی در این حوزه به چشم نمی‌خورد. آثار ارزشمند و منحصر به فردی در کنج کارگاه ها، خانه ها و انبارها و نهایتاً در گالری های آرام و خلوت به بوته فراموشی سپرده می شوند و نه هنرمند و صنعتگر بهره لازم و شایسته ای از محصولات و آفریده های خود برده است و نه جامعه سهم چندانی از آن زیبایی و جذابیت و خلاقیت برده است. یکی از راه‌های برون رفت صنایع دستی ایران از حیاط خلوت اقتصاد ایران حضور آثار نفیس، فاخر و ارزشمند صنایع‌دستی ایران در حراجی های معتبر دنیا از جمله حراجی معروف لندن و دبی می باشد. قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری.
خریداران آثار فاخر هنری و کلکسیونرهای بزرگ دنیا خود بهترین مبلغ آثار و محصولات نفیس شکیل، اصیل و زیبای صنایع دستی ایران می‌باشند، آثاری که به واقع اکثرشان شایسته حضور در بهترین و معتبرترین موزه های دنیا هستند و بعضی از آثار غیر قابل رقابت و منحصر به فرد و یگانه می باشند. ما چشم انتظار روزی هستیم که ایران را نه تنها به نفت و خاویار و پسته اش بشناسند، بلکه به واسطه این حوزه خاص، یگانه و جذاب یعنی صنایع دستی اش بشناسند.
البته هم اکنون فرش ایران به چنین جایگاهی در سطح بین‌المللی دست یافته است، اما حفظ این جایگاه مستلزم رعایت بسیاری از ظرائف و نکات لازم است. برای حضور مثمرثمر و مداوم در بازارهای جهانی باید به استانداردهای روز بین‌المللی هم توجه و دقت کافی اعمال شود و کار بی نقص و عیب روانه بازار ها و حراجی های بین المللی گردد تا اعتباری که طی سالیان سال و ذره ذره جمع گردیده به یکباره از بین نرود.

هفت گردون خیال و محصولات لوکس

شرکت هفت گردون خیال از ابتدای فعالیت و حضور خود در عرصه صنایع دستی ایران با وسواس و همچنین پیش بینی و سخت گیری فوق‌العاده در تولید، گردآوری و نیز در عرضه محصولات نفیس و زیبایی صنایع دستی به نوعی استاندارد این محصولات را بالا برده و عیاری بر عیار آن افزوده است. محصولات نفیس و شاخص گرایش های عمده صنایع دستی شامل فیروزه کوبی، میناکاری، مس و پرداز، نقره نما، خاتم کاری، قلمزنی، قلمکار، ترمه و… همگی با استانداردی بالا و حداکثری وارد عرصه فروش و توزیع می گردند، تا نه تنها حرمت اساتید و خالقین آثار محفوظ بماند، بلکه مشتریان محترم و گرامی نیز با ایده هایی نو عرضه ای جذاب و توأم با احترام و حفظ شأن و جایگاه را شاهد باشند. هدایایی چون بسته های اقتصادی، هدایای مدیران، هدایای تبلیغاتی و سازمانی، محصولات وی آی پی، هدایای مدیران، هدایای خاص و ویژه، هدایای فاخر و… همگی ماحصل تجارب اخذ شده پس از سال‌ها حضور در عرصه صنایع دستی ایران است.

ست ساعت خاتم میناکاری

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.