10 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > صنایع دستی قشم در مسیر تبدیل طرح های سنتی به طرح‌ های مدرن

صنایع دستی قشم در مسیر تبدیل طرح های سنتی به طرح‌ های مدرن

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد قشم پیش از ظهر چهارشنبه از سومین نمایشگاه تخصصی صنایع دستی قشم با رویکرد بهبود کیفیت تولیدات در محل ورودی ساختمان اداری شماره ۲ سازمان منطقه آزاد قشم بازدید به عمل آورد و از نزدیک با هنر دست بانوان هنرمند قشمی آشنا گردید.
بنابراین گزارش در این دیدار و بازدید که مرتضی شیخ زاده معاونت گردشگری، فرهنگی، اجتماعی و علیرضا امری کاظمی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منطقه آزاد قشم و تنی چند از سایر مسئولان منطقه ایشان را همراهی می کردند، غرفه های مختلف این نمایشگاه مورد بازدید قرار گرفت.
خانم ملازم رئیس اداره صنایع دستی منطقه آزاد قشم هم درباره محصولات به نمایش گذاشته شده در هر یک از غرفه ها، توضیحاتی را برای مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ارائه کرد.
ملازم در حاشیه این بازدید محصولات صنایع دستی ارائه شده در این نمایشگاه را دستاورد تعدادی از بانوان هنرمند روستای کووه ای قشم اعلام کرد. بانوانی که دوره‌های آموزشی مختص صنایع دستی را در قشم گذراندند و گام‌ های بلندی برای رسیدن به اهداف تعیین شده برداشته اند.
ملازم یکی از این اهداف را رسیدن از طراحی به تولید خواند و گفت بعضی از تولیدات در صورت تغییرات در طراحی و رنگ آمیزی در کنار حفظ اصالت و فرهنگ بومی می توانند در کنار برندهای پوشاک و نیز دکوراسیون داخلی لوکس خودنمایی کنند.
وی اشاره کرد برای رساندن این محصولات به جامعه هدف فروشگاه مجازی صنایع دستی قشم تا نوروز ۱۴۰۰ راه‌اندازی می‌ شود.
مهم‌ ترین محصولات عرضه شده در این نمایشگاه شامل کوسن، رومیزی، روتختی، فرش، موکت، تابلو، کیف، آباژور و زیورآلات اعلام شد.
وی همچنین گفت این محصولات در رنگبندی و طرح‌ های مختلف با روش‌های مختلف دوخت شامل خرس دوزی، گلابتون دوزی، تکه دوزی، گلدوزی، کلاژ و نیز زیورآلات هم از ترکیب سنگ و بافت متریال متفاوت ساخته می شود.
ایشان همچنین از روند روش و نقوش دوخت های سنتی به سمت طرح های مدرن خبر داد.

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.