07 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > عید سعید قربان هدایای صنایع دستی ایران و اصفهان

عید سعید قربان هدایای صنایع دستی ایران و اصفهان

سنت پسندیده هدیه دادن به ویژه اهدای صنایع دستی در اعیاد و مناسبت های ملی و مذهبی از جمله عید سعید قربان از دیرباز در فرهنگ ملی ما موجود بوده است. هدیه دادن در ذات خود حامل نوعی احترام به یکدیگر از سر عشق و علاقه و سپاسگزاری از خداوند بزرگ برای این موهبت است. هدیه دادن دوستی ها و صمیمیت ها را تعمیق و پایدارتر می نماید. مناسبت های گوناگون در زندگی فردی و جمعی ما تأثیرات گوناگونی بر جای می گذارد، این تأثیرات بنا بر پارامترهای گوناگون از جمله جنسیت، سن، موقعیت شغلی، تحصیلی، خانوادگی، فرهنگی، نژادی و… متفاوت خواهد بود. بنابراین هنگام تهیه و اهدای هدیه باید به تمامی عوامل برشمرده دقت نظر کافی داشت تا بتوان بهترین نتیجه را از عملکرد خود و منظور و نیت خود از اهدای هدیه را به دست آورد. هدیه فردی شرایط و ضوابط خاص خود را دارد و هدیه های سازمانی، اداری و یا تبلیغاتی نیز شرایط و ضوابط ویژه خود را در بر دارد که برای حصول به بهترین نتیجه باید آن عوامل را هنگام تهیه هدیه به ویژه در حوزه صنایع دستی در نظر گرفت.

صنایع دستی ایران و اصفهان

هدایای صنایع دستی در اعیاد مذهبی

در تقویم ما چندین مناسبت مذهبی موجود میباشد که شامل اعیاد سعید قربان، غدیر، مبعث و فطر بوده و هر کدام از این چهار عید دارای ویژگی های خاص خود می باشد یکی از مهمترین اعیاد موجود عید سعید قربان است که در پایان مناسک حج می باشد. این عید فقط ویژه حجاج بیت الله الحرام نبوده و فلسفه وجودی آن عام تر و ویژه تمامی مسلمین می باشد و به گونه ای سمبولیک عیدی است که در آن انسان طراز مکتب تمامی هواهای نفسانی و بعضاً شیطانی را در راه رضایت پروردگار باریتعالی و رسیدن به تعالی آرمانی الهی قربانی می نماید. خواه به حج رفته باشد خواه خیر.
بر همین مبناست که شاعر بزرگ میهنمان مولانا می فرماید : ای قوم به به حج رفته کجایید کجایید معشوق همینجاست بیایید بیایید
با این نگاه شمول عید سعید قربان صرفاً در محدوده حجاج بازگشته از این سفر معنوی نبوده و می‌توان تلقی عام از آن داشت. رسم اهدای هدیه در فرهنگ ایران زمین از دیرباز موجود بوده است. چه پیش از حضور اسلام در ایران و چه پس از آن. فقط مناسبت‌هایی پس از حضور اسلام در ایران بدان افزوده شده است.
هدایای اعیاد مذهبی شایسته است که رنگ و بوی عرفانی و متعالی داشته باشد گزینه‌ای که با شایستگی و ظرافت هر چه تمام‌ تر در بیشتر محصولات صنایع دستی ایران و اصفهان قابل مشاهده است. بسیاری از نقوش و المانهای به کار گرفته شده در محصولات و هدایای صنایع دستی بر گرفته از سنت ها و و فرهنگ دینی است یا یادآور آن می باشد. به ویژه در قاب تابلوهای فاخر و نفیس که ترکیبی است از هنرهای مختلف از جمله خاتم کاری، میناکاری، خوشنویسی، تذهیب، منبت و معرق یا تابلو فرش های منقوش به آیات قرآنی و احادیث نبوی و نام و القاب ائمه اطهار علیه السلام.
بنابراین در هنگام تهیه هدایای ویژه اعیاد مذهبی می توانید با فراغ خاطر و دایره انتخابی وسیع در بین محصولات صنایع دستی ایران و اصفهان بهترین های ممکن و موجود را انتخاب و تهیه نمایید و خاطره ای شیرین و ماندگار را از این ایام در اذهان باقی بگذارید.

ست کشکول حکاکی مس به همراه کتاب نفیس

هفت گردون خیال و اعیاد ملی مذهبی

شرکت هفت گردون خیال پیشنهادات جذابی را ویژه این ایام و اعیاد ارائه داده است.
با رجوع به وبسایت جامع هفت گردون خیال می توانید این محصولات، هدایا و پکیج های ویژه تدارک دیده شده را مشاهده و تهیه نمایید. پکیج‌هایی چون بسته های اقتصادی، هدایای مدیران، هدایای اداری، هدایای تبلیغاتی، هدایای مناسبتی،محصولات آنتیک، هدیه خاص، هدیه لوکس، هدیه جدید، محصولات وی آی پی، هدایای فاخر و… که ترکیبی فوق‌ العاده از محصولات صنایع دستی نظیر خاتم کاری، میناکاری، فیروزه کوبی، نقره نما، حکاکی مس، ترمه، قلمکار، قلمزنی و محصولاتی مکمل از حوزه‌های غیر از صنایع دستی ایران نظیر محصولات چرم، محصولات الکترونیکی، دیوان اشعار و کتب مذهبی، انواع سررسید های لوکس مدیریتی و… که در بسته بندی های بسیار شکیل، جذاب و مستحکم برای متقاضیان محترم تدارک دیده شده است.
با خرید محصولات زیبایی صنایع دستی برای هدایای عیدانه مورد نیاز به استقبال عید سعید قربان برویم.

شیرین خوری نقره نما نگارگری شده

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.