11 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > صنایع دستی ایران و هدیه خاتم کاری

صنایع دستی ایران و هدیه خاتم کاری

صنایع دستی ایران بلاشک از متنوع ترین و پرشاخه ترین صنایع دستی در سطح جهان است.
حوزه‌ ای بالغ بر صدها گرایش و شاخه‌ به ثبت رسیده.
شاخه‌ هایی همچون : خاتم کاری، میناکاری روی مس، میناکاری روی سفال، میناکاری روی شیشه، میناکاری روی طلا، میناکاری روی نقره، میناکاری روی برنج و میناکاری روی چوب، نقره، نقره نما، فیروزه کوبی، مس و پرداز، مس و نقاشی (ابداعی هفت گردون خیال)، منبت، معرق، ترمه، قلمکار، قلمزنی، الماس تراش، حکاکی مس، حکاکی چوب، فرش، گلیم، تابلو فرش دست بافت، زیورآلات سنتی و مدرن دست ساز، سفال، سرامیک، شیشه و…
از میان گرایش های متنوع صنایع دستی ایران بعضی از آنان به اشتهاری بین‌ المللی و مطلوبیتی جهانی نیز دست یافته اند، همانند فرش و گلیم ایرانی، خاتم کاری، سفال و سرامیک.
حوزه خاتم کاری یکی از مهم ترین و پر محصول ترین و نیز از پرکاربرد ترین شاخه های صنایع دستی ایران است، حوزه ای که با تقدیم استادکارانی برجسته به این سرزمین، پیشگام و پیشرو در عرصه تولیدات فاخر و نفیس محصولات صنایع دستی ایران بوده است.
عمده محصولات خاتم کاری بر زیرساخت‌ هایی نظیر مس و چوب عرضه می گردند.
ظرافت، دقت نظر، قرینه سازی های هندسی چشم نواز و ریز نقشی از ویژگی‌ های خاتم اصیل ایران به ویژه خاتم شیراز به عنوان زادگاه هنر خاتم در ایران می باشد.
هدایای خاتم‌ کاری همواره به عنوان یک هدیه خاص مورد توجه و عنایت آحاد افراد و طبقات مختلف جامعه بوده و به ویژه در سالیان متأخر بسیاری از ادارات، نهادها و مؤسسات مهم دولتی و خصوصی هدیه سازمانی مورد نیاز خود را از این حوزه انتخاب و تهیه می نمایند و با این انتخاب علاوه بر پاسداشت این میراث ملی ارزشمند، کمک شایان تقدیری به رشد، توسعه و گسترش اشتغال زایی به ویژه در شرایط خطیر فعلی می نمایند.

ست قندان خاتم کاری

هفت گردون خیال و عرضه هدایای صنایع دستی خاتم کاری

بازرگانی هفت گردون خیال با اشتیاق و افتخار از حضور متعهدانه و پرشور در عرصه صنایع دستی، طی سالیان متمادی همگام با تغییر سلیقه و ذائقه نسل‌های نو در اقدامی خلاقانه و مبدعانه با طراحی و عرضه پکیج هایی جذاب، خاص و متنوع به همراه بسته بندی های شکیل و مستحکم در حوزه‌ هایی همچون هدیه مدیر، هدیه رئیس، هدیه اداری، هدیه مدیریت، بسته های اقتصادی، محصولات آنتیک، محصولات وی آی پی، هدایای مناسبتی، هدایای تبلیغاتی، هدیه لوکس، هدیه جدید، هدیه ویژه، هدیه خاص و… حرف‌ های بسیاری برای گفتن دارد.
وبسایت جامع هفت گردون خیال با عرضه تمامی پیشنهاد‌ها زیبای خود آماده پاسخگویی و ارائه خدمات به شما مشتریان عزیز بوده و یاریگر، پاسخگو و متعهد برای شماست.

خاتم کاری روی مس با اقتدار در صدر جدول

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.