07 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > فروشندگان صنایع دستی در آستانه ورشکستگی برخی در خاتم‌ کاری تقلب می کنند

فروشندگان صنایع دستی در آستانه ورشکستگی برخی در خاتم‌ کاری تقلب می کنند

خبرگزاری ایسنا در گفتگو با علی کبیری هنرمند و کارشناس کمیسیون اتحادیه صنایع دستی اصفهان گزارش کرد : صنایع دستی به دلیل وضعیت اقتصادی امروز کشور در سبد کالایی مردم جایی ندارد چرا که جامعه در تأمین مایحتاج اولیه زندگی خود مانده است.
ایشان ضمن اشاره به هنر خاتم کاری افزود خاتم کاری هنری است که در خارج از کشور مخاطب بیشتری دارد و این توریست ها هستند که بیشتر برای خاتم و خرید خاتم هزینه می‌کنند. اما متأسفانه طی سالیان اخیر به علت تحریم‌رها هیچگونه صادراتی رقم نخورده است و این هنر، مخاطب خارجی خود را نیز از دست داده است.
این هنرمند و کارشناس تصریح کرد در حالی که مواد اولیه خاتم کاری تولید داخل است اما چرا دچار تورم و گرانی شده است و تلاش های اتحادیه نیز برای چرایی این موضوع ثمری در بر نداشته است.
کبیری با بیان قابل حل بودن مشکلات صنایع دستی و عدم ارتباط آن با مشکلات اقتصادی کشور گفت با توجه به گران شدن مصالح و رنگ‌ های خاتم‌ کاری هنرمندان در مضیقه قرار گرفتند و فروشندگان صنایع دستی در آستانه ورشکستگی اند.
وی معتقد است که این هنر حذف نمی‌شود، چرا که اصفهان مهد خاتم است، اما به رکود کشیده می‌ شود و هنرمندان صنایع دستی به خاطر مشکلات موجود به مشاغل کاذب کوچ خواهند کرد.
کارشناس کمیسیون اتحادیه صنایع دستی خاطر نشان ساخت، خاتم چینی فقط طرحی از خاتم ایران بود که اتحادی از فروش آن جلوگیری کرد.
متأسفانه هنرمندان خاتم کار به علت نبود و گران شدن مصالح، تقلب می کنند و به جای استفاده از مفتول برنج از آلومینیوم استفاده می‌کنند تا محصولشان ارزان‌ تر تمام شود.

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.