07 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

میناکاری خوب

مانند هر محصول و کالایی در حوزه محصولات صنایع‌ دستی ایران نیز پیوسته در هنگام خرید، خریدار دغدغه مرغوب بودن، اصل بودن، استاندارد بودن، با کیفیت بودن و عناوینی از این دست را دارد. این امر در عرصه صنایع دستی ایران از اهمیت مضاعفی برخوردار است، چه این که همانگونه که از نام آن بر می‌آید این محصولات حاصل دست و یا به عبارتی دست ساز می باشند و طبعاً با محصولات سری تولید شده کارخانه ای بسیار متمایز است و ضریب خطای انسانی عاملی است که ممکن است در کلیه مراحل ساخت هر قطعه کالای صنایع دستی بالا باشد و نکته مهم‌ تر اینکه هنوز در حیطه این محصولات در کلیه شاخه های آن استانداردهای لازم تهیه و تدوین و ارائه نگردیده است، لیکن این امر مانع از عرضه یک محصول با کیفیت و اصل و مرغوب نمی باشد، چه اینکه در هر حوزه شاخصه هایی برای شناخت یک محصول مرغوب، خوب و با کیفیت از محصولات نا مرغوب و بی‌ کیفیت وجود دارد. علاوه بر آن نکته حائز اهمیت دیگر این است که باید محصولات و هدایای صنایع دستی را از مراکز معتبر، خوش نام، دارای اعتبار شناسنامه و سابقه تهیه نمود، چه اینکه این مراکز در برابر مشتری متعهد و پاسخگو می باشند و اعتبار و صلاحیت خود را قربانی منافع غیر اصولی و مادی صرف نمی نمایند، چه این که صنایع دستی ایران صرفاً یک کالای تجاری صرف نمی باشد، بلکه چونان میراث گرانبهایی است که از پیشینیان و نیاکان پر تلاش، متعهد و سخت کوشمان به ما سپرده گشته است و می‌ بایست در حفظ و حراست از اصالت، سلامت و صحت آن نهایت تلاش و همت خود را معطوف بداریم.
در هنگام تهیه محصولات میناکاری لازم است که به مواردی خاص دقت کافی داشت، تا بتوان کالایی اصیل، مرغوب و مطلوب را خریداری نمود، از جمله در محصولات میناکاری روی مس باید به مس به کار رفته در زیر ساخت آن توجه داشت.
مینای به کار رفته باید فاقد ترک خوردگی، برآمدگی، بیرون زدگی و تداخل رنگ باشد و سطحی یکنواخت به لحاظ قطر را شاهد بود، لعاب به کار رفته در این محصولات نیز باید فاقد برجستگی و عدم یکنواختی باشد. حاشیه محصول در صورت طرح دار بودن و برش خوردن باید فاقد تیزی اضافی باشد، نقوش مینایی باید دارای اصالت و بر اساس موتیف های ایرانی و سنتی شناخته شده و اصیل باشد، در صورت پایه دار بودن کالا باید پایه در جای صحیح قرار گرفته و نصب شده باشد، تا محصول صاف و متعادل بر روی سطح قرار گیرد، ترجیحاً در پشت کار و در غیر این صورت در بروشور و یا شناسنامه کار، نام اثر، نام سازنده، سال تولید، مواد و مصالح به کار رفته و سبک هنری کار درج شده باشد.

ست گلدان میناکاری

هدایای میناکاری اصیل و هفت گردون خیال

بازرگانی هفت گردون خیال خرسند است که توانسته از بدو شروع به فعالیت در این حوزه مهم ملی با بهره‌مندی از استادکاران ماهر و توانای میناکار خود هدایایی را تقدیم علاقمندان نماید که واجد عوامل و خصوصیات ذکر شده باشد و رضایت مشتریان گرامی را جلب نماید.
هفت گردون با عنایت به عنصر خلاقیت و نوآوری در مجموعه خود موفق به ارائه پکیج های انحصاری، جذاب و متفاوت تحت عناوین : بسته های اقتصادی، محصولات آنتیک، هدایای مدیریتی، هدایای تبلیغاتی، محصولات وی‌ آی‌ پی، هدیه اداری، هدایای سازمانی، هدیه خاص، هدیه جدید، هدیه لوکس، هدیه ویژه، هدایای مناسبتی و… گردیده است و از این رهگذر در رفع نیازهای متفاوت بسیاری از سازمان ها، شرکت ها و ارگان های بزرگ دولتی و خصوصی در تهیه هدایای میناکاری و هدایای سایر حوزه‌ های شاخص صنایع دستی به توفیقاتی در خور توجه دست یافته است. وبسایت جامع هفت گردون خیال مکانی است برای پرداز اندیشه و رؤیای شما در گلستان زیبای صنایع دستی و تحقق آن.

ست بشقاب میناکاری

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.