07 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > گلدان میناکاری روی سفال نقطه کوبی

گلدان میناکاری روی سفال نقطه کوبی

هیجان انگیز، شادی‌ بخش، پر انرژی و جذاب. صفت های ذکر شده شاید بارزترین توصیف از بازخورد مشاهده محصولات زیبای میناکاری روی سفال به روش نقطه کوبی و نقطه گذاری است.
این روش میناکاری بیشتر در حوزه محصولات مینا و سفال ابداعی است که آسمان زیبای هنر-صنعت میناکاری را وسعت و غنایی ویژه بخشیده، دریچه‌ های تازه‌ای را گشوده و چشم انداز های نوینی را به دیدگان ما باز کرده است.
میناکاری هنری است اصیل و دیرین که دارای تنوع فوق‌ العاده‌ای چه زمینه زیرساخت ها و چه در روش و ارائه میناکاری بر روی محصولات و زیرساخت‌ ها می‌باشد. عناوینی چون میناکاری روی مس، سفال، شیشه، طلا، نقره، برنج و چوب و در زمینه روش‌ ها عناوینی چون مینای خانه بندی، مینای نقاشی، مینای مرصع، مینای برجسته، مینای نقطه گذاری.
مینای نقطه گذاری عموماً در حوزه محصولات صنایع دستی میناکاری روی سفال دارای کاربرد بوده و جنبه تزئینی و دکوراتیو آن بسیار برجسته و مشهود است. جذابیت آن به اندازه‌ای است که آدمی را وامی‌دارد تا آن را مدت ها فقط تماشا نماید و حظ بصری برده و سیراب شود. تنوع نقش و رنگ فوق العاده در این حوزه مثال زدنی است، به ویژه با ورود جوانان هنرمند، خلاق و جسور در این عرصه چه در زمینه نقش و طرح و چه در زمینه رنگ آمیزی شاهد نمایش پرشکوه، متفاوت و متنوع می باشیم. این حوزه دارای آنچنان پتانسیل و ظرفیتی جهت طراحی و نقش می باشد، که بلاشک می تواند تمامی سلایق را به ویژه در میان قشر خلاق، پرتکاپو و نواندیش جوان جامعه پوشش دهد.
محصولات میناکاری روی سفال عمدتاً در شهر جهانی سفال ایران، لالجین همدان تولید و عرضه میگردند. حوزه محصولات میناکاری روی سفال بیشتر بر محور محصولات دکوراتیو و تزئینی استوار است. شکنندگی و ظرافت سفال ایجاب می نماید که در زمینه محصولات کاربردی خانگی سفال دقت و توجه بیشتری مبذول داشته شود، بر همین مبناست که محصولات این شاخه بیشتر در زمینه تزئینات و زیبایی منزل یا هر مکان دیگری کاربرد دارد.
یکی از محصولات بسیار زیبا و نفیس گلدان های متنوع و مختلف می باشد، که با روش نقطه کوبی تزیین گردیده است. انواع این گلدان ها با دستگیره یا ساده عرضه شده است که هر کدام زیبایی و جذابیت های ویژه و خاص خود را دارد این گلدان ها به تنهایی نیز بسیار زیبا بوده و زینت بخش هر میز و مکانی است و چون دارای رنگ بندی های متنوع و گوناگونی می باشد با هر مبلمان و دکوراسیون قابلیت ست شدن و تکمیل جلوه های بصری را دارد.

ست گلدان میناکاری

هفت گردون خیال هدایای میناکاری

هفت گردون خیال با بهره‌مندی از جوانان خلاق و هنرمند خود در این شاخه از صنایع دستی ایران حرف‌هایی تازه برای گفتن دارد. بخش میناکاری روی سفال وبسایت هفت گردون گواهی بر این سخن است. همچنین می توان با ورود به وبسایت جامع هفت گردون و مشاهده کلیه محصولات ارائه شده به ویژه پکیج های ابداعی و انحصاری هفت گردون خیال عناوین بسته های اقتصادی، هدایای مدیریتی، هدایای تبلیغاتی، محصولات آنتیک، محصولات وی آی پی، هدایای سازمانی، هدایای مناسبتی، هدیه لوکس، هدیه جدید، هدیه خاص، هدایای فاخر و… با اطمینان از صحت، سلامت و کیفیت محصولات عرضه شده و هدایای میناکاری خریدی امن، با صرفه، متفاوت و جذاب را تجربه نمایید.

ست بشقاب میناکاری

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.