07 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > نگاه ویژه به صنایع دستی ایران و صنایع دستی اصفهان

نگاه ویژه به صنایع دستی ایران و صنایع دستی اصفهان

صنایع دستی ایران و صنایع دستی اصفهان نماد برجسته و بارز هویت فرهنگی، هنری و ملی ایران عزیزمان است. این میراث گرانقدر، کهن و اصیل امروز چون امانتی گرانبها در دستان ماست و بر ماست که آن را حرمت نگه داشته، در نگاهبانی ترویج، رشد و شکوفایی آن کوشا باشیم یا آن را در پرده محاق و فراموشی به حال خود رها نماییم. این میراث بزرگ ملی هم اکنون و در شرایط نامساعد اقتصادی پیش آمده ناشی از عواقب شیوع و گسترش ویروس کرونا و نیز تحریم‌های یک جانبه توانسته است با غلبه بر سختی‌ها و موانع مختلف موجود به حیاط پر افتخار خود ادامه داده و به سهم خود چراغ رونق و حیات اقتصادی و فرهنگی کشورمان را روشن نگاه دارد، صنایعی که با صرف کمترین هزینه بیشترین بازدهی و ارزش افزوده را به ارمغان آورد، چه اینکه تمامی مواد و مصالح اولیه و لازم در تمامی رشته ها و گرایش های صنایع دستی ایران از جمله فیروزه کوبی، خاتم کاری، میناکاری روی سفال مس شیشه طلا نقره برنج، قلمزنی، حکاکی مس، مس و پرداز، ترمه، خاتم، فرش و گلیم و گبه، قلمکار، سفال و سرامیک، شیشه، معرق و منبت و… در داخل موجود بوده و تهیه آن احتیاجی به ارزهای خارجی و طی مراحل متعدد واردات ندارد و دیگر اینکه نیروی کاذ ماهر و نیمه ماهر به وفور موجود بوده و از همه مهم تر اینکه در جای جای میهن عزیزمان و در هر شهر و روستایی قابلیت تولید را دارا می باشد.
مجموعه نکات فوق عواملی است که بر جذابیت ورود به حیطه صنایع دستی ایران برای سرمایه گذاران محترم می افزاید و صد البته و نکته بسیار حائز اهمیت در این نگاه ویژه به صنایع دستی ایران و اصفهان خروج مسئولان و متولیان رسمی این حوزه از دایره تصدی‌گری به عرصه حمایت و بسترسازی است، حمایتی که می‌تواند شامل مواردی چون خدمات و تسهیلات بانکی، گسترش بیمه‌های هنرمندان و فعالین عرضه صنایع‌دستی، رفع موانع و قوانین بازدارنده حقوقی، کمک به امر حضور هنرمندان و صنعتگران و در کلیت آن صنایع دستی ایران و اصفهان در نمایشگاه‌های معتبر بین المللی استفاده از ظرفیت های موجود رسمی در حوزه رسانه های جمعی و ارتباطی برای ترویج و همچنین فرهنگ سازی در جامعه در مقوله صنایع دستی و…

چرا تفکیک در حوزه صنایع دستی ایران و اصفهان قائل شده ایم

البته که ناگفته پیداست صنایع دستی اصفهان با تمام گستردگی و عظمت و تنوع آن در دل صنایع‌ دستی ایران جای می‌گیرد و می‌توان آن را تشبیه به قلب تپنده صنایع‌دستی ایران نمود. اما با عنایت به حجم وسیع آثار و محصولات صنایع دستی اصفهان (کمی و کیفی) و شهرت جهانی آثار و ابنیه تاریخی و نیز تنوع کمی و کیفی محصولات صنایع دستی ایران ایجاب می‌نماید که این تفکیک را قائل شویم و نگاهی ویژه به آن داشته باشیم.

هفت گردون خیال و خط مشی آن

اساس و اصول بنیادین هفت گردون خیال از بدو تاسیس و شروع فعالیت در این عرصه بر حفظ، نگاهبانی، رشد، گسترش و همچنین شکوفایی و خلاقیت بیشتر و روزآمد در این حوزه بوده است و خواهد بود.
هفت گردون خیال با بهره مندی از اساتید و صنعتگران هنرمند و برجسته این عرصه سعی در اشاعه و عرضه بهترین ها را برای متقاضیان و همراهان محترم و گرامی خود دارد.
مجموعه محصولات اصیل و نفیس هفت گردون در شکلی نوین، خلاقانه و ابداعی در قالب پکیج های متنوعی چون بسته های اقتصادی، هدایای مدیران، محصولات آنتیک، محصولات وی آی پی، هدایای سازمانی، هدایای تبلیغاتی، هدایای مناسبتی، هدیه خاص، ویژه و فاخر تقدیم متقاضیان ارجمند گردیده است. مجموعه‌ای نفیس و کاربردی که جهت رؤیت و انتخاب شما در وبسایت جامع هفت گردون خیال تدارک دیده شده است. گزینه هایی بسیار متفاوت، زیبا و جذاب جهت هدایای سازمانی، اداری و شخصی بوده و نام نیکی از شما و مجموعه شما در اذهان مخاطبینتان ماندگار می نماید.

صنایع دستی اصفهان متنوع و اصیل

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.