13 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > وضعیت فروش صنایع دستی نامطلوب است

وضعیت فروش صنایع دستی نامطلوب است

هنرمند رشته میناکاری مستقر در اصفهان آقای مرتضی اسماعیلی در گفتگو با خبرگزاری ایسنا، وضعیت فروش صنایع دستی را به دلایل مختلف نامطلوب دانست و اظهار داشت هنرمندان از نیاز و سلیقه بازار اطلاعی ندارند و گمرک تفاوت صنایع دستی و عتیقه را نمیداند.
اسماعیلی وضعیت فروش میناکاری را اندکی بهتر دانست و دلیل این شرایط را ماندگاری این محصولات دانست و گفت بیشتر خریداران مینا سازمان‌ ها هستند که از آن به عنوان هدیه و یادبود استفاده می کنند.
اسماعیلی درباره مواد اولیه مینا افزود ماده اولیه اصلی میناکاری مس است، که البته گران تهیه می شود. اما برای هنرمندان این رشته تهیه رنگ و لعاب دشوارتر از مس می باشد، چون با قیمت فوق العاده تهیه می شود. برای نمونه هر یک کیلو رنگ طلایی شش میلیون تومان فروخته می شود که دیگر هنرمندان آن را کنار گذارده اند. یک کیلو رنگ آلبالویی قرمز نیز یک میلیون و صد هزار تومان است و ارزان ترین رنگ ها زرد می‌باشد که خیلی کم در کارها استفاده می شود.
ایشان گفت اکنون رنگ های جدیدی به بازار آمده است که به علت نداشتن ارتباط تاکنون حتی نام آن را نیز نشنیده ایم. وی گفت اکثریت میناکاران ایران در اصفهان مستقر هستند و علم بازاریابی و فروش ندارند و ارتباطی نیز با شرکت های ذیربط ندارند که از آن آگاه باشند.
متولیان صنایع دستی (وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی) باید به این حوزه ورود کنند و از آن جمله است آموزش بسته بندی و بازاریابی که از حوزه هایی است که لزوم ورود مسئولین مربوطه به آن ضروری است.

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.