07 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > یزد، قم و فیروزه شهر ملی صنایع دستی می شوند

یزد، قم و فیروزه شهر ملی صنایع دستی می شوند

پیش از ظهر دوشنبه ۳۰ تیر ۹۹ با حضور خانم محمودیان معاون صنایع دستی کشور در عمارت تاریخی کوشک، چهارمین نشست شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی برگزار شد.
به گزارش میراث آریا در این جلسه پرونده شهر فیروزه خراسان رضوی به عنوان شهر ملی فیروزه، قم به عنوان شهر ملی انگشتر و یزد به عنوان شهر ملی زیورآلات بررسی شد.
این نشست که با حضور مدیران کل معاونت صنایع دستی، تعدادی از نمایندگان مجلس، مسئولان استانی و مدیران کل میراث فرهنگی استان خراسان رضوی، قم و یزد برگزار شد، پرونده‌های سه شهر فوق‌ الذکر به صورت جداگانه بررسی شد و در هر جلسه مسئولان ذیربط هر استان به دفاع از ظرفیت های شهرها و روستاهای پیشنهادی برای ثبت پرداختند. جلسه اول مربوط به شهر فیروزه خراسان رضوی بود که محمودیان با ذکر برطرف شدن اشکالات پرونده این شهر و با عنایت به ظرفیت اعلامی، اظهار امیدواری کرد که شهر فیروزه به عنوان شهر ملی فیروزه ثبت شود. ایشان در ادامه به ثبت جهانی شدن شهرهای ثبت ملی شده و تبلیغات رسانه‌ ای مربوط به آن اشاره نمود و از ایجاد نمادهای مرتبط با فیروزه در این شهر، همچنین ایجاد موزه و گالری در آن و تهیه بروشورها و کاتالوگ های اطلاع رسانی در این ارتباط اشاره نمود.
آقای مکرمی مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی تولید سالانه سنگ خالص فرآوری شده در این شهر را سالانه چهار تن عنوان نمود.
جلسه بعدی این نشست به بررسی ثبت قم به عنوان شهر ملی انگشتر بود که در آن محمودیان و مسئولین ذیربط استان به بررسی این امر پرداختند.
محمودیان به تهیه بروشور و کاتالوگ، ایجاد موزه انگشتر، تدوین طرح شورای عالی گوهر سنگ ها، برند سازی شهرها و هویت بخشی در حوزه صنایع دستی اشاره نمود.
در سومین جلسه این شورا ثبت شهر یزد به عنوان شهر ملی زیورآلات با حضور پویا محمودیان و مسئولین ذیربط استان برگزار گردید. پویا محمودیان از یزد به عنوان شهری جهانی با ظرفیت‌های بی‌ نظیر در حوزه صنایع دستی یاد کرد و به دفاع از شهر یزد به عنوان شهر ملی زیورآلات پرداخت. استاندار یزد از اشتغال بالای استان در حوزه زیورآلات سخن راند و از آمادگی سرمایه‌ گذاران برای ورود به این حوزه یاد کرد و از تلاش های مسئولین وزارت به سبب حمایت از عنوان شهر یزد به عنوان شهر ملی زیورآلات تقدیر و تشکر به عمل آورد.

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.