15 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > اهدا ۱۴۰۸ دست بافته روستایی و عشایری به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

اهدا ۱۴۰۸ دست بافته روستایی و عشایری به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

استاد پرویز تناولی ۱۴۰۸ تخته دست بافته روستایی و عشایری را به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اهدا می کند.
به گزارش خبرنگار حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گروه علمی، فرهنگی و هنری خبرگزاری صدا و سیما، آیین امضاء تفاهم نامه بین فرزند استاد تناولی به نمایندگی از ایشان و محمد حسن طالبیان معاونت میراث فرهنگی کشور به نمایندگی از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در محل این وزارتخانه برگزار شد و مقرر گردید مجموعه فوق که طی ۶۰ سال توسط استاد تناولی از روستاها و عشایر سراسر ایران جمع آوری شده است، به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اهدا شود.
ترکیب این مجموعه متشکل از ۱۴۰۸ تخته انواع دست بافته های نفیس شامل گلیم، گبه و فرش می باشد.
طالبیان اهداء این مجموعه نفیس را اتفاق خوشایندی دانست که در پی امضاء این تفاهم نامه با خانواده استاد تناولی روی داده است.
بخشی از این مجموعه تحویل و بخش دیگر آن به زودی تحویل داده خواهد شد. وی عنوان نمود از این پس این مجموعه جزء اموال وزارتخانه و دائمی خواهد بود که در سامانه جام و فهرست آثار موزه ای به ثبت خواهد رسید.
همچنین از مراسم رونمایی این مجموعه در موزه فرش ایران در آینده یاد کرد و گفت به زودی نمایشگاه موقتی در موزه فرش ایران برای رونمایی از این مجموعه نفیس، کمیاب و منحصر به فرد برپا خواهد گردید.
همچنین برای راه اندازی موزه استاد تناولی و نمایش این مجموعه یکی از خانه‌ های تاریخی شیراز در نظر گرفته شده است. وی گفت تلاشمان این است که طی چند ماه آینده مرمت و تجهیز این خانه تاریخی انجام شود که به علت اینکه نمایش فرش از حساسیت بالایی برخوردار است، باید در طراحی و تجهیز اقدامات لازم صورت گیرد که مشکلی برای آثار پیش نیاید و راه‌ اندازی موزه استاد تناولی در اولویت وزارتخانه قرار خواهد گرفت.

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.