19 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > با صنایع دستی ایران و اصفهان در قرنطینه

با صنایع دستی ایران و اصفهان در قرنطینه

با گسترش اپیدمی کرونا و وضعیت خاص پیش آمده و قرنطینه سراسری و نیز با تعطیلی نسبی بسیاری از مشاغل و حِرف و رکود پیش آمده، ناخواسته در بسیاری از حوزه‌های اقتصادی و به ویژه تولیدی و صنعتی، صنایع دستی ایران و اصفهان و صنایع و مشاغل مرتبط با آن نیز از این امر مستثنی نبوده و بی نصیب نمانده اند.
اما از آنجا که تولیدات محصولات صنایع دستی همانگونه که از نام آن بر می آید، برخلاف کارخانه‌ ها و کارگاه‌ های بزرگ تولیدی و صنعتی در فضاهایی کوچک، نفرات کمتر و حتی عمدتاً در کارگاه‌ های کوچک خانگی به عرصه تولید می‌رسند و از این لحاظ با توجه به شرایط قرنطینه اجباری می توان امیدوار بود که هرچند با شرایطی سخت تر به حیات خود ادامه دهند و همچنین با عنایت به رشد شبکه‌ های مجازی عرضه و فروش از جمله در حوزه صنایع دستی ایران می‌توان به ارائه آن به دست متقاضیان محترم نیز توسط این شیوه نوین و امن امیدوار بود. هم اکنون بسیاری از این محصولات ارزشمند در حوزه‌ هایی همچون خاتم کاری، میناکاری روی مس، میناکاری روی سفال، میناکاری روی شیشه، میناکاری روی طلا، میناکاری روی نقره، میناکاری روی برنج و میناکاری روی چوب، نقره نما، فیروزه‌ کوبی، مس و پرداز، مس و نقاشی (ابداعی هفت گردون خیال)، منبت، معرق، فرش و گلیم دست بافت، سفال و سرامیک و شیشه، حکاکی مس، حکاکی چوب و… در کارگاه‌ های کوچک خانگی و با حداقل نفرات تولید می شوند.
به عنوان مثال در حوزه میناکاری روی مس و یا میناکاری روی سفال، بسیاری از بانوان هنرمند سرپرست خانوار در حوزه میناکاری فعال بوده و با عرضه محصولات نفیس میناکاری به ویژه میناکاری روی سفال موفق به خلق محصولات بسیار زیبا و نفیس گردیده اند. نقوش بکاررفته مینایی در این محصولات برگرفته از نقوش اصیل ایرانی همچون اسلیمی، ختایی، گل و مرغ، ابنیه و اسطوره بوده که با هنرمندی بر سطح موردنظر نقش بسته است. شایسته است که مسئولین محترم و نیز سرمایه‌ گذاران گرامی بخش خصوصی با توجه به گستردگی جغرافیایی تولید این محصولات در تمامی پهنه این خاک هنرخیز، اشتغال زا بودن این صنعت، هزینه کمتر راه‌ اندازی یک واحد تولیدی کارگاهی صنایع دستی به نسبت سایر صنایع و کارگاه های تولیدی، وجود مواد اولیه لازم در داخل کشور، عدم احتیاج به تأمین ارز جهت تهیه مواد اولیه و بسیاری دلایل دیگر نگاهی مهربانانه تر به این میراث گران‌ بهای ملی داشته و حمایت‌ های لازم را از میلیون‌ ها شاغل در این بخش به عمل آورده و موجبات رفع نگرانی‌ های رو به تزاید را فراهم آورند و همچنین شاهد رونق اقتصادی در این حوزه و بخش‌ های مرتبط و یا وابسته مستقیم و غیرمستقیم به آن باشیم.

صنایع دستی یک الگو

هفت گردون خیال و حضور فعال در عرصه صنایع دستی ایران

بازرگانی هفت گردون خیال با سابقه حضور فعال در عرصه تولید و ارائه محصولات نفیس و شکیل صنایع دستی در حوزه‌ های مختلف، همواره سعی در ارائه بهترین ها را در این عرصه برای متقاضیان گرامی داشته است و علاوه بر آن مساعی خود را در ارائه متفاوت و نوین و در خور نام صنایع‌ دستی ایران به کار برده است و بر این مبنا با افزودن عنصر خلاقیت و نوآوری به پروسه تولید محصولات خود موفق به خلق دستاوردی متفاوت و جذاب در قالب پکیج های منحصر به فرد گردیده است.
پکیج‌ های ابداعی هفت گردون تحت عناوینی همچون بسته های اقتصادی، هدیه مدیریت، هدیه اداری، محصولات آنتیک، محصولات وی آی پی، هدایای تبلیغاتی، هدیه لوکس، هدیه ویژه، هدیه خاص، هدایای مناسبتی و… ارائه گردیده اند.
با رجوع به وبسایت جامع هفت گردون خیال می توانید مجموعه این پیشنهادات را در فضایی متفاوت و زیبا مشاهده، انتخاب و تهیه نمایید.

مناسبت ها و خرید صنایع دستی

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.