10 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > برگزیدگان جشنواره فجر صنایع دستی و هنرهای سنتی معرفی شدند

برگزیدگان جشنواره فجر صنایع دستی و هنرهای سنتی معرفی شدند

آئین اختتامیه پنجمین جشنواره فجر صنایع دستی و هنرهای سنتی با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دکتر مونسان، معاون صنایع دستی کشور خانم محمودیان و جمعی از فعالان این حوزه در سالن اجتماعات موزه ملی ایران برگزار گردید.
در این مراسم (از خانم شاکری از استان بوشهر و خانم اباذری از استان کرمان که در آیین افتتاحیه تجلیل شده بود)، از اساتید فقید صنایع دستی در اختتامیه تجلیل به عمل آمد
در ادامه آقای جمشید ساعی بازمانده مرحوم استاد امیر ساعی پیشکسوت رشته قلمزنی به روی سن آمد و به ایراد سخن پرداخت. ایشان گفتند که پدرشان از ۹ سالگی هنر قلمزنی را آغاز نمودند و فعالیت ایشان را به سه دوره تقسیم نمودند.
ایشان هم نسل استاد لاهیجی بوده و همچنین ۳۰ نفر از افراد خانواده مسیر ایشان را ادامه می‌ دهند و بعضی از ایشان سبک های دیگر را نیز تجربه نمودند. در ادامه خانم محمودیان نیز به ایراد سخن پرداخت و گفتند : پرونده این دوره را در حالی می بندیم که افتخار می‌ کنیم به آنچه در این نمایشگاه شاهد بودیم و نیز علی رغم مشکلات در کنار هم راهمان را ادامه می‌ دهیم و قطعاً دوره ششم با چراغداری شما هنرمند-صنعتگران باشکوه‌ تر برگزار خواهد شد.
در ادامه بهروز زرین دشتی در رشته سرامیک، سارا هدایت در طراحی لباس و حسن رحمانی لایه چینی موفّق به دریافت سرو سیمین شدند.
همچنین زهرا کوشایی فر در رشته دوخت سنتی، زینب مسعودی تذهیب، عباس جلالی کیا در منبت چوب، سارو مقرچیان در حکاکی فلز، وجیهه سادات جلالی معرق چوب و حبیب آروان در قلمزنی موفق به دریافت دیپلم افتخار شدند.
از جمشید ساعی در رشته قلمزنی و محمد شیشه‌ گر در کاشی هفت رنگ به عنوان بازماندگان تقدیر به عمل آمد و دیپلم افتخار به ایشان تقدیم گردید. همچنین از سارا نتاج در رشته دوخت سنتی، علیرضا محمدی نیک در معرق و حمید میرزایی در میناکاری و گل و مرغ تقدیر به عمل آمد.
جعفر صالحی معاون صنایع دستی استان اصفهان و سمیه احمدی کارشناس حوزه صنایع دستی نیز از دیگر تقدیر شدگان این مراسم بودند.

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.