07 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > خاتم کاری > سه تار خاتم کاری

سه تار خاتم کاری

متنوع ترین و پر محصول ترین شاخه صنایع دستی ایران را هنر-صنعت خاتم کاری به خود اختصاص داده است. هنری اصیل و ریشه دار، چشم‌ نواز، زیبا و کاربردی که هم اکنون عموماً در دو نقطه از این خاک هنر پرور تولید و عرضه می گردد. شهر‌ شیراز خاستگاه این هنر جذاب با خاتم کاری بی نظیر، فوق العاده، دارای ظرافت، دقت و نظم چشمگیر بوده که اساتید خاتم کار فوق‌العاده‌ای را در دل خود پرورانده است و شهر اصفهان پایتخت صنایع دستی کشور که دستی نیز در کار این هنر افسونگر داشته و توانسته است موقعیت و موفقیت شایسته‌ای را تجربه نماید. هنر خاتم کاری دارای پیچیدگی ها و ویژگی خاصی بوده که هنگام تهیه یک قطعه خاتم مرغوب باید به آن عوامل دقت نمود تا محصولی را که تهیه می نماییم دارای اصالت و به نوعی استاندارد باشد. چون در آشفته بازار فعلی شاهد عرضه آثار تقلبی و بی کیفیت لیکن با ظاهری موجه و آراسته با بهایی کمتر می باشیم.
در مقاله های پیشین راجع به مشخصات یک قطعه خاتم اصیل و قابل اطمینان سخن به میان رفته است. در مجموع متقاضیان محترم محصولات صنایع دستی همچون سایر محصولات میباید آن را از مراکز معتبر و دارای شناسنامه و هویت و پاسخگو تهیه نمایند.
در حوزه صنایع دستی خاتم کاری ما شاهد تنوع و تکثر چشمگیری از محصولات صنایع دستی می باشیم این تنوع حیرت انگیز در هیچ حوزه‌ای از شاخه های صنایع دستی ایران قابل مشاهده نمی باشد. کمتر عرصه‌ای است که هنر خاتم کاری در آن حضور نیافته باشد از لوازم، تجهیزات و ادوات روزانه مصرفی در منازل و ادارات گرفته تا تجهیزات اداری، فرهنگی، تفریحی و ورزشی.
یکی از بخش‌های مهم حضور خاتم در زیر مجموعه فرهنگی و هنری بخش موسیقیایی می باشد. خاتم کاری با حضور در این عرصه توانسته است تلفیقی زیبا از هنرهای مختلف را به نمایش گذارد. هنر ساخت سازهای اصیل ایرانی همچون تنبور، چنگ، تنبک، تار و سه تار به همراه هنر خاتم کاری و هنر نگارگری، منبت، معرق، خطاطی و…
از محصولات مهم این حوزه ساز سه تار می باشد که به زیور خاتم استادکار آراسته گردیده است در بعضی از آنها صرفاً در دسته سه تار و در بعضی هم کاسه و هم دسته سه تار خاتم کاری گردیده است. در بعضی دیگر نیز شاهد نقش زیبای نگارگری و مینیاتور بر صفحه سه تار و پشت کاسه و دسته و حاشیه صفحه خاتم‌کاری شده می باشیم. این تلفیق زیبا اثری فوق العاده زیبا و هنری خلق نموده است که می‌توان مدت هایی مدید بدان نگریست و لذت برد. هنر خاتم کاری میراث ملی ریشه‌ دار و اصیل ماست که ما موظف به نگاهبانی شایسته، رشد، گسترش و ترویج آن بوده و خواهیم بود.

ست گلدان خاتم کاری

هفت گردون خیال مروج خاتم اصیل و نفیس

شرکت هفت گردون خیال با نگاهی ویژه و خاص به هنر خاتم کاری به عنوان میراثی ماندگار و اصیل همواره سعی در تولید و عرضه متفاوت محصولات صنایع‌ دستی از جمله هدایای خاتم کاری داشته و دارد.
مجموعه متنوع و زیبای خاتم هفت گردون به صورت جداگانه و نیز همراه با محصولات مکمل و متنوع دیگر در پکیج های انحصاری و ابداعی هفت گردون خیال گواه این مدعاست. پکیج هایی همچون بسته های اقتصادی، هدایای مدیریتی، محصولات آنتیک، هدیه اداری، محصولات وی آی پی، هدایای تبلیغاتی، هدایای سازمانی، هدیه خاص، هدیه لوکس، هدیه جدید، هدایای مناسبتی و…
وبسایت جامع هفت گردون خیال با گلچینی از بهترین های صنایع دستی و محصولات متفاوت و مکمل پاسخگوی نیازهای افراد، سازمانها و ارگانها و نهادهای بزرگ دولتی و خصوصی بوده و مشاوری امین و مطمئن و عرضه کننده ای متفاوت و منحصر به فرد می باشد.

ست گلدان خاتم کاری و قلمدن خاتم

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.