07 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

مینای صُبی

شاید نام مینای صُبی کمتر به گوشتان خورده باشد و البته تلقی عام هم از میناکاری بیشتر به سمت میناکاری های هنرمندان اصفهان و ظروف میناکاری آبی و سفیر مینا و مس اصفهان سوق پیدا می‌کند. هنر مینای صُبی هنر مینا‌کاری بر روی طلا بوده و عموماً از خانواده زیورآلات میتوان سراغ آن را گرفت.
طائبین خوزستان به عنوان نیاکان و پیروان حضرت یحیی علیه السلام بوده که بنا بر علل مختلف در قرن هفتم هجری قمری به نواحی جنوب ایران اهواز و کشورهای همسایه کوچ کرده و امروز از ایشان به عنوان صائبین مندایی یاد می‌شود.
در هنر مینا‌کاری صائبین، از نمادها و سمبل های ویژه خوزستان و اهواز بهره برده و هنر مینای صُبی هنر منحصر به فردی است که اصول و شیوه آن شفاهاً و سینه به سینه به هنرمندان نسل های بعد به امانت سپرده شده است. هنرمندان صائبی از هنر میناکاری بر روی فلزاتی نظیر طلا و نقره استفاده کرده و پیوسته شاهد محصولاتی جدید، زیباتر و متفاوت تر هستیم. همچنین هنر مینای صُبی بیشتر در حوزه زیورآلات و جواهر دارای عملکرد درخشانی بوده است.
سمبل ها و المان های موجود در حوزه میناکاری صُبی چون نخل، قایق، کارون، پل‌های تاریخی و… بوده که ملهم از نمادها و سمبل های استان خوزستان است. قدمت تاریخی مینای صُبی را به قرن ها قبل ارجاع می‌دهند. لیکن بنا بر مشاهدات و گزارشات رسمی امروزه تمامی شهروندان مندایی و سازندگان زیورآلات سفال و شیشه در شهر اهواز بوده و آنجا مستقر می باشند.
مینای صُبی محصولی زیبا و منحصر به فرد بوده و اعتبار صنایع دستی خوزستان و اهواز میباشد.

ست آجیل خوری میناکاری

شرکت هفت گردون خیال و محصولات زیبای میناکاری

برای شرکت هفت گردون خیال بسیار ایده آل است که در تمامی حوزه های صنایع دستی نقاط مختلف ایران ورود پیدا نماید. چه اینکه تمامی صنایع دستی نواحی و مناطق ایران دارای زیبایی و اصالت ویژه خود می باشد.
محصولات و صنایعی نظیر خاتم کاری، میناکاری روی مس سفال شیشه طلا نقره و برنج، فیروزه کوبی، مس و پرداز، نقره نما، منبت، معرق، ترمه، قلمکار، قلمزنی، حکاکی مس، حکاکی چوب، قالی، گلیم، گبه، جاجیم، سوزن دوزی، سرمه دوزی، آیینه دوزی، و بسیاری از عناوین دیگر.
هفت گردون خیال به پاس ارج نهادن به تلاش و کوشش هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی طرف همکار خود و سایر هنرمندان این عرصه در اقدامی خلاقانه و انحصاری با ابداع پکیج هایی متنوع، جذاب و زیبای ترکیبی صنایع دستی تحت عناوینی چون بسته های اقتصادی، محصولات آنتیک، هدایای سازمانی، هدایای تبلیغاتی، محصولات وی آی پی، هدایای مدیران، هدیه خاص، نفیس و فاخر گامی در راستای ارائه ای نوین از محصولات نفیس و زیبای صنایع دستی ایران از جمله هدایای میناکاری برداشته است.
مشاهده وبسایت جامع هفت گردون خیال شما را با دنیایی از تنوع، رنگ، خریدی متفاوت و به صرفه روبرو می گرداند.
هفت گردون آماده دریافت و پذیرش هر پیشنهاد جذاب، سازنده و تأثیرگذار متقاضیان محترم می باشد.

ست بشقاب و آجیل خوری میناکاری

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.