09 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > صنایع دستی ایران و اصفهان رونق بازار در ایام قرنطینه و کرونا

صنایع دستی ایران و اصفهان رونق بازار در ایام قرنطینه و کرونا

از معدود صنایعی که در ایام قرنطینه کرونا توانست است به حیات نسبی خود ادامه دهد، صنایع دستی ایران و اصفهان می باشد که با عنایت به وجود مواد و مصالح اولیه صد در صد داخلی لازم برای کلیه شاخه‌ های مهم و متفاوت صنایع دستی، این امر تحقق یافته است.
گرایش های گوناگون و شاخه های متنوع صنایع دستی ایران از جمله خاتم کاری، میناکاری روی مس، میناکاری روی سفال، میناکاری روی شیشه، میناکاری روی طلا، میناکاری روی نقره، میناکاری روی برنج و میناکاری روی چوب، نقره نما، فیروزه کوبی، مس و پرداز، مس و نقاشی (ابداعی هفت گردون)، ترمه، قلمکار، قلمزنی، منبت، معرق، سفال، سرامیک، شیشه، فرش و گلیم دست بافت، زیورآلات سنتی و… تمامی با بهره‌ مندی از مواد و مصالح اولیه داخلی و بدون نیاز به ارزهای خارجی و یا واردات مواد اولیه و هم همچنین با بهره مندی از حضور استادکاران متبحر، نیروی کار فعال، ماهر و نیمه ماهر، همچنین کارگاه‌ های بزرگ و کوچک و بعضاً خانگی به عرصه تولید رسیده اند و این امری خوشایند است و در شرایط ویژه فعلی و رکود نسبی بسیاری از صنایع به واسطه هزینه‌ های سنگین واردات مواد اولیه در شرایط تحریم و همچنین اپیدمی کرونا، باید آن را به فال نیک گرفت و از رونق آن حمایت کرد. چرا که در شرایط فعلی چرخ اقتصاد بسیاری از خانواده ها به واسطه امر صنایع دستی ایرانی می چرخد.
به عنوان مثال در شاخه میناکاری چه بر روی مس چه بر روی سفال و بعضی شاخه‌ های مهم دیگر آن، ما شاهد حضور گسترده بانوان میناکار در این عرصه بوده و نه تنها چراغ این صنعت را روشن نگاه داشته اند، بلکه اقتصاد خانوار را نیز بر مبنای آن تنظیم نموده اند، چرا که میناکاری با طیف وسیع محصولاتی که عرضه نموده است به ویژه در حوزه میناکاری روی مس و میناکاری روی سفال بازار نسبتاً پر رونقی برای این شاخه مهم از صنایع دستی ایران و اصفهان ایجاد نموده‌ است.
مینا‌کاری هنر-صنعتی است که علاوه بر جنبه های فوق العاده زیبایی، منحصر به فرد و دکوراتیو آن، هنری است کاربردی و محصولات آن تماماً دارای کاربرد فراوان در زندگی روزمره‌ ما می باشد.
بنابراین فرض است که مسئولان ذیربط و همچنین سرمایه گذاران محترم بخش خصوصی با نگاهی ویژه به حوزه صنایع دستی ایران زمینه رونق بیش از پیش بازار آن را فراهم نمایند و از این راه کمک شایان توجهی به جنبه های اشتغال زایی و کسب درآمد و رونق اقتصادی میهن عزیزمان صورت پذیرد.

خرید صنایع دستی اقتصادی و جذاب

بازرگانی هفت گردون خیال و عرضه ای متفاوت

هفت گردون خیال با سابقه حضوری چندین ساله در عرصه صنایع دستی ایران، چه در امر تولید و چه در امر توزیع و ارائه همواره متعهد بوده است که نسبت به نگاهبانی و حراست از این میراث ماندگار ملی کوشا باشد و همچنین با ایده های خلاقانه و مبتکرانه خود، کمک به روزآمد نمودن این عرصه نموده و بتواند پاسخگوی نیاز و مطالبه تمامی اقشار، گرایش‌ ها و علائق باشد.
هفت گردون خیال با خلق فضایی جدید در عرضه هدایای نفیس و فاخر صنایع دستی خود در قالب پکیج هایی انحصاری و چند محصوله گام مهمی در این راستا برداشته و پیشنهادات متنوع خود را در قالب : بسته های اقتصادی، محصولات وی آی پی، هدایای مدیریتی، هدیه اداری، هدایای تبلیغاتی، محصولات آنتیک، هدایای سازمانی، هدیه لوکس، هدیه نفیس، هدیه ویژه، هدایای مناسبتی و… در وبسایت جامع خود عرضه نموده است.
با مراجعه به وبسایت جامع هفت گردون خیال می توانید در این تجربه نوین سهیم بوده و خاطره ای ماندگار از این تجربه شیرین را برای خود رقم بزنید.

ریتون پاسارگاد برنزی

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.