07 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > صنایع دستی ایران و اصفهان گامی محکم و برای اقتصادی پویا

صنایع دستی ایران و اصفهان گامی محکم و برای اقتصادی پویا

چشم انداز اقتصادی پیش روی ایجاب می‌نماید که از ورطه اقتصاد تک محصولی متکی بر نفت خلاصی یابیم. منابع نفتی پایان‌ ناپذیر نیست، منابع نفتی فقط برای نسل امروز نیست، آیندگان نیز در این نعمت خدادادی سهیم می باشند و درآمد حاصل از فروش آن می بایست در حوزه صنایع مادر و نیز بخش های مورد نیاز پشتیبانی و حمایت، از جمله صنایع دستی ایران سرمایه‌گذاری شود تا به مرور از ورطه اقتصاد تک محصولی خارج گردید و شاهد اقتصادی پویا، رو به رشد، سالم و متکی بر تولید باشیم. در شرایط ویژه امروزی به ویژه پس از شیوع ویروس کرونا و رکود ناخواسته ناشی از آن در بیشتر حوزه ها به ویژه در عرصه اقتصاد و تجارت شاهد ادامه حیات صنایع دستی ایران و اصفهان میباشیم. این زنده بودن، فعال بودن، رشد و نمو نمودن را اگر در بوته نقد بگذاریم و نگاهی عمیق تر بیفکنیم آن گاه رمز بقای حیات صنایع دستی ایران و اصفهان را در این شرایط خاص به ویژه و با توجه به تحریم اکثر حوزه‌های صنعتی و تجاری ایران در می یابیم.

ست قندان فیروزه کوبی

رمز حیات صنایع دستی ایران چیست

پاسخ به سوال فوق در چند نکته کلیدی و مهم نهفته است. اول اینکه صنایع دستی ایران صنعتی غیر وابسته است، تمام مواد و مصالح مورد نیاز برای تولید اکثریت شاخه های صنایع دستی ایران در داخل موجود بوده و تهیه آن احتیاج به ارزهای خارجی و طی مراحل پیچیده و زمان بر واردات ندارد. دوم اینکه دانش فنی لازم و نیز نیروی متخصص و ماهر در بالاترین سطح مورد نظر در داخل موجود می باشد. هم اکنون هنرمندان و استادکاران قابل و شایسته ای در این حوزه چه در زمینه آموزش و چه در زمینه تولید مشغول به فعالیت بوده و چراغ این هنر-صنعت و میراث ملی را با افتخار و غرور روشن نگاه داشته‌ اند. سوم اینکه صنایع دستی ایران صنایعی کاربردی است، علاوه بر وجه پر رنگ زیبایی و جلوه و جلال آن، اکثریت محصولات صنایع‌دستی ایران در زندگی روزمره فردی و اجتماعی ما دارای کاربرد های فراوان بوده و صرفاً تزئینی و دکوراتیو نمی باشند. هر چند هستند محصولاتی که در این حوزه صرفاً جنبه هنری و تزئینی داشته و در خلق فضایی جذاب، دوست داشتنی و زیبا نقش دارند. نکته چهارم در زمینه بحث سرمایه‌گذاری اولیه، هزینه تولید، ایجاد ارزش افزوده، زود بازدهی سرمایه، سود مناسب و عدم ریسک بالا در تولید و عرضه می باشد که تمامی عوامل فوق در حوزه تولید و عرضه صنایع دستی با بازخوردی مثبت روبروست. نکته پنجم که در جای خود بسیار مهم و اساسی می‌باشد، اینکه هر خانه و فضای کوچکی می‌تواند به مثابه کارگاهی برای تولید صنایع دستی باشد و این مسئله به ویژه در بخش زنان سرپرست خانوار که علاوه بر وظیفه سنگین آموزش، تربیت و نگهداری فرزندان، مسئولیت معیشت و اقتصاد خانواده نیز بر دوش آنان است بسیار نکته حائز اهمیت می‌باشد.
نکات مطروحه در تمامی شاخه ها و گرایش های صنایع دستی ایران از جمله خاتم‌کاری، فیروزه کوبی، نقره نما، مس و پرداز، میناکاری روی مس سفال شیشه طلا نقره برنج، صنعت فرش و گلیم دست بافت، منبت، معرق، سرامیک، سفال، شیشه، قلمزنی، قلمکار و ترمه، حکاکی مس و… صادق و جاری است.

هفت گردون خیال و آینده صنایع دستی ایران

شرکت هفت گردون خیال با نگاهی به تجارب گرانقدر پیشگامان این عرصه و نیز با نگاهی به آینده روشن و درخشان برای صنایع دستی ایران با برنامه‌ ریزی خلاقانه و متفاوتی در این عرصه حضور دارد. خلاقیتی که منجر به طراحی، ابداع و عرضه پکیج های انحصاری، زیبا و متفاوت هفت گردون خیال گردیده و در نوع خود گامی رو به جلو می باشد. پکیج هایی چون بسته های اقتصادی، هدایای مدیران، هدایای تبلیغاتی، محصولات آنتیک، هدایای سازمانی، هدایای مناسبتی، محصولات وی آی پی، هدیه خاص، هدیه جدید، هدیه لوکس و…
وبسایت جامع هفت گردون خیال با ارائه پکیج های فوق و نیز عرضه کلیه محصولات نفیس و جذاب خود در تمامی شاخه های مهم صنایع دستی، انتخاب و تهیه هدایای مورد نیاز شما متقاضی و یا متقاضیان محترم را به امری شیرین، آسان، امن و به صرفه تبدیل نموده است.
خاطره ای ماندگار و شیرین را می توانید با پکیج های متنوع هفت گردون برای خود و دیگران رقم بزنید.

هدیه تبلیغاتی برای مناسبت ها

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.