07 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > صنایع دستی ایران و اصفهان گفتمان‌ سازی نیازی اساسی و ضروری

صنایع دستی ایران و اصفهان گفتمان‌ سازی نیازی اساسی و ضروری

از آن جا که صنایع دستی عموماً و صنایع دستی ایران و اصفهان خصوصاً پدیده‌های فرهنگی نیز می باشند و دارای بار فرهنگی ویژه هستند و صرفاً جنبه کاربردی صرف یا دکوراتیو صرف ندارند، لاجرم و به تبع آن دارای پویایی نیز می باشند به مثابه ارگانی زنده و فعال.
صنایع دستی میراث تمدنی و فرهنگی هر ملتی است. این پدیده امری اینستا و استاتیک نبوده و می‌توان آن را امری پویا و دینامیستی قلمداد نمود و از این لحاظ باید به موازات عمل به حوزه تئوریک و نظر آن نیز نگاهی فعال داشت و برای آن زبان و ادبیات عملی و پراتیک تعریف نموده و یا آن زبان و تئوری موجود را تکمیل و بازسازی و روزآمد ساخت، تا بقای آن و تکامل تدریجی آن را مفهومی میسر و محقق ساخت. این امر در حوزه‌های آکادمیک و توسط اساتید و دانشجویان با کمک خبرگان فن هر رشته از رشته های متنوع موجود صنایع دستی ایران باید مورد بررسی علمی پیوسته قرار گرفته و جدای از دانش عمومی موجود در حوزه صنایع دستی، دانش خاص هر رشته در عرصه دانشگاهی و آکادمیک ثبت و ضبط گردند. عمل گرایی صرف در این عرصه کارساز و راهگشا نبوده و می‌بایست با علمی اندیشی و علمی سازی در حوزه نظر و تئوریک و فرهنگی کار را پیش برد تا در هر دو حوزه نظر و عمل شاهد رشد، پیشرفت و گسترش اصولی صنایع دستی بود.
امروزه هویت انسان‌ها را منبعث و متأثر از کالاهایی که مصرف می نمایند، تعریف می‌کنند. مثل لباسی که می پوشند، کالاهایی که می خرند و لوازمی که به خانه می برند. این هویت تعاریف تازه ای را ارائه می‌دهند. همچنین است عوامل تأثیرگذار دیگر چون مطالبی که می‌خوانند و تصاویر و نقشه هایی که می بیند. این ها همگی در شکل گیری هویت نقش داشته و دارند و این امر در حوزه صنایع دستی نیز صادق و جاری است و هر دو سوی قضیه تولیدکننده صنایع دستی و مصرف کننده آن هر دو بر هویتی که از قبل تعریف شده است، پای می‌فشارند و باید توسط نظریه پردازان این حوزه در بخش های نظری و فلسفی این گفتمان هویتی مورد بررسی و کنکاش قرار گیرد و گفتمان روزآمدی بر مبنای آن هویت از پیش آمده، شکل گیرد.
صنایع دستی ایران و اصفهان با حضور گسترده و تأثیرگذاری که در جامعه ایران برای خود فراهم نموده اند، این ضرورت را بیش از پیش برای ما پدیدار کرده‌اند که بایستی هویتی روزآمد و نوین را بر اساس داده‌های سنتی میراثی مان تعریف نمود.

ست گلدان و شیرینی خوری قلمزنی و نگارگری

بازرگانی هفت گردون خیال و ترویج هویتی از سیم در قالبی نوین

شرکت بازرگانی هفت گردون خیال با درک این ضرورت، به صنایع دستی وزین ایران صرفاً به معنای یک کالای تجاری صرف نگاه نمی‌کند و در وبسایت جامع خود سعی در گفتمان‌ سازی پیرامون آن برای تعریف هویتی نوین و در عین حال اصیل دارد و علاوه بر آن در حوزه عملی نیز در عرصه تولید و نیز عرضه ای متفاوت و خلاقانه حضوری چشمگیر و تلاش بی وقفه دارد، تلاشی که منجر به طراحی و ابداع خلاقانه در عرصه هدایای صنایع دستی اصیل و وزین ایرانی گردیده. هدایایی تحت عناوین : بسته های اقتصادی، هدایای مدیران، محصولات آنتیک، محصولات وی آی پی، هدایای تبلیغاتی، هدایای سازمانی، هدیه خاص، هدیه لوکس، هدیه جدید، هدایای مناسبتی و… را در وبسایت خود جهت علاقه مندان و نیازمندان به این دست هدایای اصیل ایرانی تقدیم نموده است که با ورود به آن می توانید ضمن مشاهده تمامی پیشنهادهای جذاب و متفاوت اقدام به تهیه آن نموده و خاطره ای را شیرین برای خود ماندگار سازید.

صنایع دستی نفیس هفت گردون

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.