10 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > مجله هنری استرالیا آراسته به میناکاری هنرمند نیریزی

مجله هنری استرالیا آراسته به میناکاری هنرمند نیریزی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس : گل و مرغ و تذهیب غوغای بهار، اثر هنرمند نیریزی خانم مرضیه پیروی که به خلق این اثر در ایام اپیدمی کرونا طی سه ماه پرداخته است، بن‌مایه این اثر را نوروز، جشنی که عشق و دوستی را به همراه دارد دانست. این اثر که بر روی زیرساخت مس میناکاری شده است، در مجله و نمایشگاه مجازی کشور استرالیا پذیرفته شد.
خانم پیروی هنرمند میناکار نیریزی در این ارتباط گفت مجله garland استرالیا فراخوانی به عنوان the gift of time منتشر ساخت که از هنرمندان جهان خواسته شده بود تا آفرینش های ارزشمند هنری خود را در مدت قرنطینه کرونا برای نمایش در نمایشگاه مجازی و چاپ در شماره جدید مجله ارسال نمایند.
ایشان که در انجام قرنطینه‌ و طی مدت زمانی سه ماهه، غوغای بهار را خلق کرده است، افزود اپیدمی کوئید ۱۹ نگذاشت تا همانند سال‌ های گذشته نوروز را جشن بگیریم، از این رو در غوغای بهار گوشه‌ ای از بهار را که عشق و دوستی با خود دارد را نشان می‌دهد.
پیروی گفت : این اثر میناکاری روی مس در ابعاد ۳۰ * ۳۰ سانتیمتر، ترکیبی از نقوش اسلیمی و ختایی با نمایش گل مرغ در میانه آن است و پس از نمایش در نمایشگاه مجازی اکنون در مجله garland به چاپ رسیده است.
گفتنی است خانم پیروی، زاده نیریز و دانش آموخته کارشناسی ارشد زیست شناسی است. ایشان در ۱۸ سال گذشته در زمینه نگارگری و تذهیب فعالیت می کند. پیروی نگارگری را از استاد بابک معصومی و استاد حمیدرضا رفعتی، دکتر اسکندر پور خرمی و استاد صولت باصری آموخته است.
تذهیب قرآنی و نگارگری پیروی نیز در اسفند سال ۹۵ به مدت ۲۰ روز در نمایشگاه رویال لندن به نمایش گذارده شد.
ایشان همچنین با تلاش، کارگاه و نگارخانه هنری آماتیس را در نیریز راه اندازی کرده است.

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.