14 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > توسعه خانه های خلاق صنایع دستی محور

توسعه خانه های خلاق صنایع دستی محور

در نشست مشترکی با حضور معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دستی، فرش دست بافت و احیا و بهره‌ برداری از اماکن تاریخی، فرهنگی و مدیر کل دفتر تسهیلات و تأمین منابع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از جمله خانه های خلاق و اشتغال پایدار روستایی بررسی شد.
به گزارش میراث آریا و در نقل قول روابط عمومی صندوق توسعه در نشست روز دوشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ مقرر گردید کارگروه مشترک با محوریت صندوق توسعه برای اجرایی کردن هرچه سریع تر توافق های مشترک تشکیل شود.
در ادامه مدیرعامل صندوق اظهار داشت علاوه بر ماموریت احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی به حمایت، توسعه و ترویج صنایع‌ دستی، تشویق و تکریم هنرمندان، پیشکسوتان و فعالان بخش صنایع دستی و فرش دستبافت نیز به ماموریت های این صندوق اضافه شده که تعریف کاربری خانه خلاق برای بناهای تاریخی در همین راستا بوده است.
هادی میرزایی نبود مدیریت یکپارچه و برنامه راهبردی را از جمله عوامل اصلی انحراف خانه های خلاق از مأموریت اصلی خود عنوان کرد و در ادامه آورد صندوق توسعه برای اصلاح این روند تأکید دارد که این خانه ها علاوه بر اینکه محلی هستند، برای ارائه آثار فاخر صنایع دستی دارای مهر اصالت ملی و بین المللی، بلکه مکانی است برای برگزاری کارگاه های مشترک مهارت‌ آموزی، توانمند سازی علاقه‌مندان، برندسازی، مارکتینگ و اتصال بازارهای ملی و جهانی.
ایشان با اشاره به تفاهم نامه وزارت کار با سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) گفت : صندوق توسعه می‌تواند در تفاهم نامه‌ ای با وزارت کار زیرساخت‌ های لازم برای استفاده از ظرفیت یونیدو برای توسعه صنایع دستی و اشتغال پایدار را فراهم نماید.

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.