07 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > صادرات ۶ میلیون دلاری صنایع دستی قزوین

صادرات ۶ میلیون دلاری صنایع دستی قزوین

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان قزوین از صادرات ۶/۳ میلیون دلاری صنایع دستی قزوین به صورت چمدانی و از طریق گمرک در سال ۹۸ خبر داد. آقای سید میثم حصاری با ارائه گزارش عملکرد حوزه معاونت صنایع دستی قزوین در سال گذشته گفت در سال ۹۸ مبلغ ۶/۳ میلیون دلار از صنایع دستی استان به صورت عمده شامل محصولات شیشه و تراش شیشه، دست بافته های داری (گلیم، گبه، فرش و…) سفال، زیورآلات سنتی و چرم به شیوه چمدانی و یا از طریق مبادی گمرکی به کشورهای عراق، قطر، امارات، آلمان، هلند، روسیه، آمریکای جنوبی، آذربایجان، ترکمنستان و… صادر شده است و در ادامه گفتند که در حدود ۲۰ هنرمند عرصه صنایع دستی استان در زمینه صادرات محصولات فعالیت دارند.
به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین آقای حصاری افزودند که با عنایت به میزان فروش داخلی محصولات صنایع دستی استان در سال ۹۸ که در قالب نمایشگاه‌های منطقه‌ای، سراسری، داخلی و نیز فروشگاهها به دست آمده است به رقمی در حدود ۱۱۰ میلیارد ریال می رسیم که عمده آن مربوط به محصولاتی نظیر بافته های داری، چرم‌ دست‌دوز، سفال،شیشه و زیورآلات سنتی بوده است. ایشان همچنین از آموزش بیش از ۱۹۰۰ هنرجو در صنایع دستی طی سال ۹۸ خبر داد که شامل ۲۱۰ دوره آموزش عمومی کوتاه مدت، ۴۲ دوره آموزش روستایی، ۱۶۸ دوره آموزش شهری در ۱۷ رشته صنایع دستی (گلیم بافی، سفالگری، زیورآلات سنتی، تراش سنگ، رودوزی های سنتی، منبت، معرق، چرم دوزی و حکاکی روی چرم) می باشد.
ایشان همچنین از برگزاری سه دوره آموزش تخصصی در حوزه گلیم بافی و رودوزی های سنتی برای شاغلین حوزه صنایع دستی استان خبر داد. همچنین از صدور و تمدید مجوز بیش از ۶۰۰ مورد در این حوزه خبر داد که شامل پروانه های انفرادی تولید کارگاهی و نیز ۱۷۹ فقره طرح صدور کارت شناسایی هنرمندان صنایع دستی می باشد.

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.