22 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > صنایع دستی ایران صنایع دستی اصفهان دو بال رشد اقتصادی ایران

صنایع دستی ایران صنایع دستی اصفهان دو بال رشد اقتصادی ایران

اقتصاد ایران عمدتاً متکی به نفت و صنایع وابسته به آن است. سالیان سال است که اقتصاد دانان ایران درباره اقتصاد تک محصولی هشدارهای گوناگون و از منظر دیدگاه های گوناگون داده اند، لیکن در نهایت در بر همان پاشنه چرخیده است که دهه های متمادی است می‌چرخد. و البته طی سالیان اخیر گام هایی در جهت رهایی از این ورطه برداشته شده است اما واقع بینانه اگر نگریسته شود در نهایت یک حرکت اصولی و زیربنایی، منسجم، علمی و عملی در این راستا صورت نپذیرفته است و در بهترین حالت می‌توان به هرس شاخ و برگ یک درخت اساساً بیمار و معیوب و آفت زده تشبیه نمود. اقتصاددانان و کارشناسان گوناگون هر کدام از منظر دیدگاه و تخصص خود راهکارهایی را برای برون رفت از این ورطه پیشنهاد داده‌اند. دیدگاه‌ها و طرح‌هایی که هرکدام هنوز خام و شاید بعضاً یک سویه نگر و بخشی بوده‌اند یا با الگوبرداری از اقتصادهای موفق و یا نسبتاً موفق پیرامونی و فرامرزی عرضه شده اند، با این حال نمی‌توان از کنار آن نیز به راحتی گذشت و یا بی‌تفاوت بود. لیکن با نگاهی به کلیت اقتصاد داخلی، امکانات، زیرساخت‌ها، نیروی کار، مواد و مصالح اولیه موجود داخلی، تقاضای بازار، میزان و نحوه سرمایه‌گذاری‌های لازم، بسترهای مناسب و بسیاری دلایل دیگر از جمله زمینه بسیار مناسب ساده صادرات و نیاز بازارهای هدف خارجی و به ویژه همسایگان میهن عزیزمان به گزینه‌ای بی‌بدیل،شایسته و بسیار کارگشا به نام صنایع‌ دستی میرسیم، صنایعی که تمام شرایط لازم را برای به عهده گیری نقشی پررنگ تر، بنیادی تر و راه گشاتر در اقتصاد ایران و معیشت مردم ایران به ویژه در اقصی نقاط میهن دارا می باشد. صنایع دستی ایران و صنایع دستی اصفهان که بسیاری از محصولات و شاخه‌های مهم آن نظیر میناکاری، خاتم کاری، حکاکی مس و فیروزه کوبی دارای اشتهاری جهانی است و خود اصفهان به عنوان شهری با شاخصه های تاریخی و هنری به ثبت جهانی رسیده است، دارای ظرفیت و پتانسیل بالایی جهت ایفای نقشی مهم تر، اساسی‌تر و اشتغال زا در عرصه اقتصاد ایران است. علاوه بر محصولات نفیس و اصیل صنایع دستی ایران و اصفهان که در عرصه‌های بین‌المللی خوش درخشیده و جایگاه ویژه‌ای در بین علاقه‌مندان به این دست آثار برای خود به دست آورده‌اند از صنعت فرش دستبافت ایران نیز باید ذکری ویژه به عمل آورد.
متأسفانه در سالیان اخیر به دلیل کم توجهی و غفلت مسئولین ذیربط به این امر مهم و نیز شرایط نامساعد پیش آمده به لحاظ اقتصادی ناشی از تحریم های اقتصادی صنعت فرش دستبافت ایران به محاق رفت و جایگاه مهم، ممتاز و یگانه خود را در رتبه اول جهانی به هند و چین سپرد و در جایگاه‌های بعدی قرار گرفت. بر همه دلسوزان این عرصه فرض است که با همدلی و تلاش مضاعف بتوانیم شاهد بازگشت آن به رتبه اول جهانی باشیم تا علاوه بر کمک به رشد اقتصاد بافندگان هنرمند، زحمتکش و سخت‌کوش فرش دستباف این میراث گرانبهای ملی و فرهنگی به جایگاه شایسته خود در سطح بین‌المللی و ملی بازگردد. صنایع دستی ایران و اصفهان با تمام ویژگی ها، جلوه ها و دستاوردهای درخشان خود همانند دو بال پروازی است که می تواند اقتصاد بسیار نحیف ایران را به پرواز درآورد و در آسمان آبی بیکران به پرواز رویایی، زیبا و جذاب برساند.

هفت گردون خیال و صنایع دستی نفیس اصفهان و ایران

هفت گردون مفتخر است که از بدو تاسیس و شروع به فعالیت خود در این عرصه توانسته است با هدف رشد، شکوفایی، خلاقیت و نوآوری در این حوزه گام‌هایی به سهم خود اساسی و بنیادی برداشته و دریچه هایی را رو به افق های روشن و جذاب در این عرصه باز نماید. هفت گردون خیال با بهره‌مندی از همکاری و همگامی اساتید مجرب و متبحر این حوزه در عرصه‌های گوناگون از جمله خاتم کاری، فیروزه کوبی، میناکاری روی مس سفال طلا شیشه نقره، مس و پرداز، حکاکی مس، قلمزنی، قلمکارک، نقره نما، ترمه، منبت و معرق توانسته است به دستاوردی شایان توجه و مهم دست یابد و آن عرضه پکیج های انحصاری، متفاوت و زیبا در بسته بندی های مستحکم و ویژه تحت عناوین بسته های اقتصادی، محصولات آنتیک، هدایای مدیران، محصولات وی آی پی، هدیه خاص ویژه نفیس، هدایای مناسبتی، هدایای تبلیغاتی و سازمانی است که علاقمندان و متقاضیان محترم می توانند با ورود به وبسایت جامع هفت گردون خیال نسبت به مشاهده و انتخاب هر کدام از پکیج های مورد نظر اقدام نمایند و تجربه خریدی متفاوت را در کارنامه خود به یادگار بسپارند.

صنایع دستی نفیس هفت گردون

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.